Hur får jag sambon till förlovning??
Hej hopp allihopa!Jag är vääääldigt sugen på att förlova mig och gifta mig med min sambo. vi har varit tillsammans i 5 1/2 år och tycker att det är på tiden. Vi har en dotter i hop också fast hon tyvärr inte finns med oss på jorden längre.
Jag brukar säga till honom att 'ska vi inte förlova oss?' och pika han osv men iiiinget händer. Han tycker att det inte spelar någon roll om man är förlovad/gift eller inte. Jamen då kan du väl lika gärna gifta dig men neeej inte det inte.....
Jag har funderat på om jag ska våga fria men då han säger såhär så vågar jag inte, ifall att jag får ett nej, skulle bli otroligt ledsen.
Vet inte varför det är så viktigt för mig men jag tror det ligger i en trygghet och tillhörighet.
Har diskuterat detta många gånger med våra närmaste vänner och fått känslan av att det kanske skulle vara nått på G men det har aldrig hänt något och jag börjar tappa tron på att vi någonsin kommer förlova oss.
Till frågan: Hur får jag han till att förstå att jag jättejätte gärna vill gifta mig med honom (handlar inte om festen osv då jag lika gärna kan bara gå in på kommunen å få det gjort). Och framförallt hur får jag han till att gå med på förlovning eller äktenskap utan att tjata ihjäl mig?