Skelleftebröllop 2013
Finns det några fler brudar/brudgummar som planerar bröllop i Skellefteå under 2013? Eller någon som redan gift sig och vill dela med sig av sin visdom?
Tips på lokal/catering/band/florister mm mottages tacksamt!
Finns det några fler brudar/brudgummar som planerar bröllop i Skellefteå under 2013? Eller någon som redan gift sig och vill dela med sig av sin visdom?
Tips på lokal/catering/band/florister mm mottages tacksamt!
Jag känner lite likadant, en kompis till mig ska göra håret och sminkningen, tror inte att ett proffs kan göra mig 2000:- snyggare än min kompis :P Sen blommor.... Ett annat nödvändigt ont :) Gillar inte att lägga ut en massa pengar på nåt som dör efter 24 timmar :D Är det nån som ska binda buketten själv här?
Jag valde bort blommor, men det blev inte billigare för det. Ingen kunde ge mig blommorna jag ville ha, så då sket jag i det.
Men om man inte är så jättenoga med exakt vilken typ av blommor man vill ha i buketten, så kan man ju tex bara säga att man vill ha en brudbukett (och kanske en tärnbukett, corsage osv) för XXXkr som ska vara rund/droppformad och i färgen XXX. Alltså att ge floristen fria händer :)
Jag var in på Buketten och frågade och sedan på Interflora och wow, Interflora var betydligt billigare!
Skelletftetjejen: Jag köpte mina blommor via http://www.silkblooms.co.uk/
Tanken är att de håller hela dagen och sedan, om jag inte vill spara dem som minne, så kan jag sälja dem vidare.
Smink har jag en kompis som ska fixa, men frisyren.... Det är jag som brukar sätta upp på mina kompisar vid finare tillfällen. Tror inte att jag får till min frisyr så pass bra för mitt eget bröllop.
Jag ska binda min egen bukett, har köpt ett floristkit för detta. Jag ska ha en enkel rund bukett med vita kallor, hur svårt kan det va?! :P
Hejhej :) Hoppar in här om det är okej, har "skummat" igenom hela tråden ;)
Jag gifter mig i Ursvikens kyrka den 15 Juni, vi kommer att ha bröllopsfesten i Folkets hus i Ursviken :)
Hejhej :) Hoppar in här om det är okej, har "skummat" igenom hela tråden ;)
Jag gifter mig i Ursvikens kyrka den 15 Juni, vi kommer att ha bröllopsfesten i Folkets hus i Ursviken :)
Jag ska fixa håret hos min frisör som jag alltid går till. Hon har dock inget fast brudfrisyr-pris, utan tar betalt per timme stylingen tar. Vilket jag tycker är ganska bra då jag tror det var 400:-/timme, och man lär ju inte sitta där halva dagen. Så det blir ju ett rimligt pris enligt mitt tycke :)
I övrigt så börjar jag bli lite stressad då vi har varit väldigt dåliga på att prioritera bröllopsplaneringen, det är ju bara 5 månader kvar nu :S
Tack Daniiel :)
Näe precis nu är det bara 2 månader kvar!! *Nervööös*
Jag tycker faktisk vi har hunnit ganska långt :) sitter just nu och försöker bestämma vad vi ska ha för dryck i baren, hoppas att jag valt rätt viner då jag/min blivande inte är vindrickare :P Men fick lite tips av mina vänner :)
Men har lite strul med tärnklänningarna då min ena tärna just flyttat över hela sverige :( Men jag hoppas nu att det ska lösa sig dom väntar på enskild leverans av klänningarna, så sen får jag hålla tummarna att dom passar denna gång :)
Annars är det nog lunga puckar, inte så mycket mera som kan göras föräns alla anmält sig till bröllopet, så jag kan göra bordsplaceringar :)