• joe2012

Skelleftebröllop 2013

Finns det några fler brudar/brudgummar som planerar bröllop i Skellefteå under 2013? Eller någon som redan gift sig och vill dela med sig av sin visdom?
    Tips på lokal/catering/band/florister mm mottages tacksamt!

• Svar på tråden Skelleftebröllop 2013
  • ElinaAstrom

Emmelie90 din klänning påminner om min, tycker precis som Daniiel att det är så fint med det draperade runt midjan! Gud vilken dålig mobillbild dock..... :P

• Emmelie90
    ElinaAstrom skrev 2013-05-05 11:12:53 följande:

ElinaAstrom skrev 2013-05-05 11:10:13 följande:
    Emmelie90 din klänning påminner om min, tycker precis som Daniiel att det är så fint med det draperade runt midjan! Gud vilken dålig mobillbild dock..... :P
    jo det är jättefint med drapering tkr jag :)
    Åhh vilken fin klänning Elina :) Är rosetten champangefärgad? :)
  • daniiel
    Emmelie90 - Jag gick förbi Elisabeth Victoria idag och såg "din" klänning i fönstret, i samma färger som du ska ha då, och den är verkligen jättefin :)

ElinaAstrom - Även din klänning är ju väldigt fin och den ser ut att passa dig bra! :) Jag gillar rosetten i midjan :D
  • ElinaAstrom

Ja rosetten är champagne typ. Jag har sytt den västliknande grejen jag har över klänningen som rosetten sitter på så jag kan ändra klänningen lite efter vad jag känner för.

• ElinaAstrom
    joe2012
    Har det löst sig med smink och frisyr för er? Jag har bokat smink och naglar på aquaspa och håret ska min kusin som är frisör göra.
  • gaybruden
    Majbrud i västerbotten skrev 2013-05-03 15:32:59 följande:
    Välkommen gaybruden! Jag skulle vilja säga att ni är klara och kan i stort sett slappna av fram till dagen B :) Men visst, är väl nästan alltid något ogjort. Vad gäller blommor beror det ju helt och hållet på vad ni vill ha. daniiels tips om att sätta maxpris är såklart ett bra alternativ. En kompis till mig köpte två rosbuketter på konsum och satte ihop till en enkel bukett, ingen som tänkte på att de inte var köpta hos florist. Ni kanske har någon som kan binda buketter åt er om ni tycker det är mycket pengar att lägga ut annars. Allt funkar :)

joe2012, spännande med ringen! Förstår känslan :) Väntar fortfarande på besked om min, måste ringa och kolla känner jag...

Angående fotografering av gästerna kommer vi att ha vår kompis med som fotar hela festen, som också får fotografera gäster. Jag hade tänkt hitta gamla ramar som de får hålla upp framför sig men det har glömts bort lite, blir nog bara vanliga uppställda kort. Å andra sidan tror jag det blir nog så bra. Det är ju bara roligt att ha bilder på alla som var med. Sen har vi tänkt be folk skicka över kort de tagit själva om de har något som blev extra bra.
    Jag börjar få panik. försöker få tag i bord och stolar att hyra för ca 45 personer. Vill att alla bord ska ha samma höjd och bredd. Har bara googlat än så länge men hittar absolut ingenting. Partytält verkar vara billigare att köpa än hyra men frågan är om de står stadigt om det blåser och regnar väldigt mycket. Fast å andra sidan har jag beställt sol och svaga vindar till vår dag så det är mest min pappa som är orolig för hur en trädgårdsfest ska gå :)
    När det gäller blommor ska vi nog bestämma ett maxpris och gå till blomaffären i Kåge där vi bor.
  • joe2012
    ElinaAstrom skrev 2013-05-08 10:00:36 följande:
    Preliminärt har det löst sig, smink gör min kusins tjej och håret är bokat på Torsten. Alldeles för dyrt men hellre det än utsläppt...?

Väldigt fin klänning för övrigt! 

Emmelie90 - Din klänning var också jättefin!

Gaybruden  Har du provat kontakta kommunen, om man kan låna från skolmatsalen? Annars kanske det finns någon kvartersgård där man kan låna/hyra möbler ifrån? Det kommer nog bli en fin sommar då jag antar att vi alla beställt liknande väder.
  • ElinaAstrom

Kan du inte kolla med nån frisörutbildning i skeå, kanske John Bauer där min kusin gick, om de kan fråga sina elever om nån kan tänka sig att göra en bruduppsättning bra och billigt? Eller på nån av frisörerna om de har nån lärling som gör uppsättningar billigare? Tack, är väldigt nöjd med min klänning, precis vad jag ville ha billigt :P Hur ser din klänning ut?  

Svar på tråden Skelleftebröllop 2013