Skelleftebröllop 2013
Finns det några fler brudar/brudgummar som planerar bröllop i Skellefteå under 2013? Eller någon som redan gift sig och vill dela med sig av sin visdom?
Tips på lokal/catering/band/florister mm mottages tacksamt!
Finns det några fler brudar/brudgummar som planerar bröllop i Skellefteå under 2013? Eller någon som redan gift sig och vill dela med sig av sin visdom?
Tips på lokal/catering/band/florister mm mottages tacksamt!
Har en lite fråga till er alla hur ska ni göra med musiken på festen?
Vi ska iallafall använda oss av Spotify, men hur ska man lägga upp spellistan?
Ska man börja med bara lugna låtar och sedan ta "partylåtar" eller blanda? Känns lite taskigt och blanda med lugna låtar då vi har några singlar på vår fest, känns som dom hinner upp och dansa en partylåt och sedan måste dom typ sätta sig igen....
Är det några förresten som åker på bröllopsresa? :D
Har en lite fråga till er alla hur ska ni göra med musiken på festen?
Vi ska iallafall använda oss av Spotify, men hur ska man lägga upp spellistan?
Ska man börja med bara lugna låtar och sedan ta "partylåtar" eller blanda? Känns lite taskigt och blanda med lugna låtar då vi har några singlar på vår fest, känns som dom hinner upp och dansa en partylåt och sedan måste dom typ sätta sig igen....
Är det några förresten som åker på bröllopsresa? :D
Vi ska också använda spotify, under middagen ska vi spela svenska sommarklassiker och efter brudvalsen blir det en blandning av musik från åren vi föddes, vår favoritmusik och populära låtar (typ schlager och annat) alltihop ganska dansvänligt. Till sist kanske några lugnare låtar men vi har ingen sluttid på festen så vi får väl se :) Skelleftetjejen, vi ska vara på Solvik. Man kan se på deras facebooksida under bilder hur det ser ut när det varit dukat för bröllopsfest och vi tror det blir jättefint!
Hos oss blir det både band och spotify! Bandet öppnar med första dansen, vilken inte helt spikad än, sen spelar de i en timme, får en paus då vi kör spotify å sen kör de en timme till, å sen blir det väl mer spotify skulle jag tro! :)
Mina tärnor är söta och fixar spellista, både en fartfylld och en lugnare!
Börjar få lite panik över frisör... Hon jag varit i kontakt med tidigare (privat) har inte hört av sig sen 15 april.. gissar att hon inte var så intresserad då.. Hatar att behöva jaga folk.. känns som att det får vara hennes förlust!
Såååå vilka är bra/prisvärda i skellefteå?
Blir mer och mer sugen på att ha ett band/nån som sjunger med komp nån timme eller så för att sätta igång dansen. Vad betalar ni som ska ha band på festen för det?
Vi betalar 6000:- för två timmar. Det kändes ok, de är ju ändå flera stycken och behöver resa en bit. Nu ärvde ju inga proffs utan ett gäng ungdomar som min tremänning känner (iaf bandledaren) och hört spela på studentbaler osv. Så efter vi önskat musikstil så satte han ihop det gäng som funkade bäst för sånt. frisör bokad nu! Tremånningarna igen som rekommenderat, så det blir nog bra! Så skönt att känna folk på plats!
Vad bra att du hittat en frisör! Min kusin ska göra min frisyr så jag håller verkligen med om att det är bra att känna folk :)