• joe2012

Skelleftebröllop 2013

Finns det några fler brudar/brudgummar som planerar bröllop i Skellefteå under 2013? Eller någon som redan gift sig och vill dela med sig av sin visdom?
    Tips på lokal/catering/band/florister mm mottages tacksamt!

• Svar på tråden Skelleftebröllop 2013
  • Majbrud i västerbotten
    joe2012 skrev 2013-05-08 20:45:03 följande:
    Nu är det inte länge alls kvar! Jag vet inte hur mycket du kommer att kolla här innan helgen så är för vill jag passa på att önska dig en fantastisk dag! Du får gärna lägga upp någon bild på er! Ha så kul!
    Tack joe2012!

I lördags hade vi vår dag, i duggregnet :) Och det var en helt fantastisk dag! Dock var jag lite spänd och rätt slutkörd så jag hade både svårt att ta in en del, och det krävdes lite extra energi för att orka hela kvällen. Men nu efteråt är jag helt uppfylld av alla underbara människor vi fick dela dagen med och varit gråtmild hela dagen.
    Middagen blev perfekt med allsånger och underhållning (av vår toastmaster och hans sambo), för att inte tala om alla tal. Jag var beredd på korta, koncisa saker, för det är lite det jag kommer ifrån. Men fick ta emot något helt annat, och det är går inte att slå.

Lokalen var super, kan bara rekommendera Nyhamnsgården för kommande brudar. Men vet att den fort blir uppbokad så det gäller att vara ute i tid. Till framtida brudar som hittar hit och letar efter den lokalen, sök via kommunens hemsida på samlingslokaler/byagårdar, där finner ni info.

För övrigt alla brudar, försök verkligen att inte planera ihjäl er. Det kan jag känna lite grann att jag har gjort. Tänk inte så mycket, för det kommer att bli bra oavsett typ av kött eller servetter. Och våga delegera ut uppgifter för att slippa stressa! Vi slet som djur de sista dagarna trots mycket hjälp.

Har inga bilder som helst själv, har bara fått något mms för att få se något. Men fotografen har rapporterat att hon har massor med bra bilder hon arbetar med. Längtar tills jag får se dom!
  • Emmelie90
    daniiel skrev 2013-05-05 17:45:42 följande:
    Emmelie90 - Jag gick förbi Elisabeth Victoria idag och såg "din" klänning i fönstret, i samma färger som du ska ha då, och den är verkligen jättefin :)

ElinaAstrom - Även din klänning är ju väldigt fin och den ser ut att passa dig bra! :) Jag gillar rosetten i midjan :D
    Jo jag såg att dom satt upp den i fönstret :) Tack snälla :)
  • Emmelie90
    joe2012 skrev 2013-05-08 20:36:37 följande:
    Min klänning är fortfarande hos butiken, den var för stor och det var för lång leveranstid på en ny så de syr in den åt mig. Ingår tack o lov i priset.
    Här kommer förhoppnignsvis en bild:

Bra ide med frisörutbildning!
    Tack Joe2012, verkligen jättefin klänning du har också! Alla brudar här inne har så bra smak i klänningar :)
  • Emmelie90

Har en lite fråga till er alla hur ska ni göra med musiken på festen?

Vi ska iallafall använda oss av Spotify, men hur ska man lägga upp spellistan?

Ska man börja med bara lugna låtar och sedan ta "partylåtar" eller blanda? Känns lite taskigt och blanda med lugna låtar då vi har några singlar på vår fest, känns som dom hinner upp och dansa en partylåt och sedan måste dom typ sätta sig igen....

Är det några förresten som åker på bröllopsresa? :D

• joe2012
    Emmelie90 skrev 2013-05-14 04:36:45 följande:

Har en lite fråga till er alla hur ska ni göra med musiken på festen?

Vi ska iallafall använda oss av Spotify, men hur ska man lägga upp spellistan?

Ska man börja med bara lugna låtar och sedan ta "partylåtar" eller blanda? Känns lite taskigt och blanda med lugna låtar då vi har några singlar på vår fest, känns som dom hinner upp och dansa en partylåt och sedan måste dom typ sätta sig igen....

Är det några förresten som åker på bröllopsresa? :D

Man kan köra några lugna låtar efter bröllpsvalsen och sen spara några till slutet på kvällen. Singlarna kanske har hittat varandra då? Eller som signal för att festen börjar ta slut.... typ sista dansen på krogen. 
    Tror inte att blanda är någon br lösning men det är jag det.

Vi ska på bröllopsresa men var är inte betämt än...
  • ElinaAstrom

Vi ska också använda spotify, under middagen ska vi spela svenska sommarklassiker och efter brudvalsen blir det en blandning av musik från åren vi föddes, vår favoritmusik och populära låtar (typ schlager och annat) alltihop ganska dansvänligt. Till sist kanske några lugnare låtar men vi har ingen sluttid på festen så vi får väl se :) Skelleftetjejen, vi ska vara på Solvik. Man kan se på deras facebooksida under bilder hur det ser ut när det varit dukat för bröllopsfest och vi tror det blir jättefint!   

• mimmi

Hos oss blir det både band och spotify! Bandet öppnar med första dansen, vilken inte helt spikad än, sen spelar de i en timme, får en paus då vi kör spotify å sen kör de en timme till, å sen blir det väl mer spotify skulle jag tro! :)

Mina tärnor är söta och fixar spellista, både en fartfylld och en lugnare!

Börjar få lite panik över frisör... Hon jag varit i kontakt med tidigare (privat) har inte hört av sig sen 15 april.. gissar att hon inte var så intresserad då.. Hatar att behöva jaga folk.. känns som att det får vara hennes förlust!

Såååå vilka är bra/prisvärda i skellefteå?

• ElinaAstrom

Blir mer och mer sugen på att ha ett band/nån som sjunger med komp nån timme eller så för att sätta igång dansen. Vad betalar ni som ska ha band på festen för det? 

• mimmi

Vi betalar 6000:- för två timmar. Det kändes ok, de är ju ändå flera stycken och behöver resa en bit. Nu ärvde ju inga proffs utan ett gäng ungdomar som min tremänning känner (iaf bandledaren) och hört spela på studentbaler osv. Så efter vi önskat musikstil så satte han ihop det gäng som funkade bäst för sånt. frisör bokad nu! Tremånningarna igen som rekommenderat, så det blir nog bra! Så skönt att känna folk på plats!

• ElinaAstrom

Vad bra att du hittat en frisör! Min kusin ska göra min frisyr så jag håller verkligen med om att det är bra att känna folk :)

Svar på tråden Skelleftebröllop 2013