tovemaja skrev 2013-01-08 23:28:31 följande:
ett annorlunda "problem" här, kan knappt ens kalla det problem. Svärmor är underbar, varm, mjuk och öppen. Men min karl är uppvuxen med den lite tungsinta pappan. Svärfar AVGUDAR sin son, min ögonsten är alltså även hand sol och det bästa på denna jord. Det ska tilläggas att min J har en helsyster som svärfar knappt ens talar om trots att hon är helt fantastisk och de bor grannar. Jag känner JÄMT att jag inte riktigt duger i svärfars ögon... han har tillochmed frågat rakt ut "det måste vara jobbigt för dig att leva med J som är så intelligent"... sådana kommentarer är inte ovanliga.. och han vill umgås JÄMT.
Är otroligt hjälpsam och finns där när vi behöver (och alltid annars också). Men jag kä'nner så tydligt att han tycker att hans perfekta son kunde hittat någon 100ggr bättre än mig och han blev inte så jublande glad över stundande bröllop precis...
Suck! Om han bara kunde träffa någon och få andra intressen än sin son!
Men va?! Det låter ju helt sinnessjukt...Låter som en sån där människa som tycker att killars värde är skyhögt och tjejers = 0.
Hur är det med svärisarnas umgängeskrets? Eftersom att han hasar sonen i hälarna konstant.