• maxmamma

Svärisar!

har alltid haft en knackig o ganska dålig  relation till mina svärisar, särskilt svärmor. svärfar går det väl att prata med men inte svärmor.

och den relationen blev verkligen usel sedan de fick reda på att vi ska gifta oss, svärmor har inte pratat med mig på 4veckor. hon rent ut sagt avskyr mig o då ännu mer sen inbjudan kom.

min sambo har en bra relation till mina föräldrar men det kanske beror på att han o min pappa har jagat älg tillsammans i flera år i samma lag.

men mina föräldrar är min vidsynt o inte så tunnelsedd i det dagliga livet. hos min svärmor är allt svart eller vitt finns inget däremellan...

hon blev inte glad alls när hon fick veta att vi skulle ha barn tillsammans o hon tyckte/tycker jag är rena slampan som har haft förhållanden innan jag o m2b träffades o hon ogillade skarpt att jag har barn sedan tidigare oxå

så näe  varken de eller jag tycker om varandra o det är ett helsike iom att vi bor på samma gård... 

• maxmamma
    tisa skrev 2012-11-21 08:39:14 följande:

Fy vad tråkigt, och taskigt av föräldrarna. Ja riktigt elakt! Barn då är det ju verkligen på riktigt och då måste de ju acceptera dig tycker jag, alltså acceptera sitt barns val å släppa taget. I princip alla har ju några förhållanden bakom sig om man inte möts som 14åring, är ju dumt att kräva något annat. Hoppas svärmor är snäll mot barnen iaf!

Nej det trista är att hon inte är allt för snäll o trevlig mot mina barn som jag hade mied mig in i förhållandet. däremot så är de väl snäll mot vårat gemensamma barn, alltså det tror att de är snäll mot honom om de stuvar i han massa godis i glass o kakor för o få honom glad....

kan ju tillägga att svärfar tyckte det var rätt åt mig att min häst blev så sjuk så hon måste avlivas. han hånskrattade åt mig när jag grät över hästen o tyckte jag fick skylla mig själv...och det värsta är väl att han faktiskt sa så rätt upp i mitt ansikte....

• maxmamma
    Stefan och Caroline skrev 2012-11-21 09:14:11 följande:
    Jag hade aldrig klarat av att ha det på det viset ! Jag hade nog bett de fara och flyga, för så får man INTE behandla varken sig dig eller dina andra barn ! Barn ska inte lida för att någon inte gillar deras föräldrar . Det var riktigt lågt ! Och att din svärfar kunde med och säga en sådan sak till dig när du förlorat din häst, ja jag hade nog klappat till honom över käften ! För det verkar han verkligen förtjäna ....

Tycker din man att detta är rätt ? För jag tycker han borde säga till sina föräldrar på skarpen, så får de inte bara behandla dig ! 
    Nej han tycker inte att de beter sig rätt, han har sagt till dem att inte vara så på, och att även fast man tycker saker så behöver man inte säga vad man känner o tycker heller till vederbörande.

min sambo vet att jag inte tycker om hans föräldrar just pga detta, jag har själv försökt förklara för dem att jag hade ett liv innan vi träffades o att jag är inte är nån som viker ut sig hur som helst men det hjälper inte vad jag än säger...

jag  har talat om att de behöver inte älska mina barn som jag hade med mig i  förhållandet men de måste acceptera att de finns...

Svärmor har påtalat att har man skaffat barn med någon då håller man ihop trots att hon vet att min fd slog både mig o ungarna o gjorde vårt liv till ett helvete.

jag tror aldrig jag blivit så hånad o missförstådd som nu,

jag kan inte smälta att han hånskrattade åt mig när jag stod o grät för hästen som blev avlivad o sen säga att det är rätt åt mig o jag ska skylla mig själv... ja det var inte långt ifrån att jag slagit honom i ansiktet eller sparkat på honom..

jag håller mig på min kant o visar mig inte ute på gården i onödan så de kan se mig o reta sig på mig... men jag kan erkänna att jag mår så uselt av detta.

de är föresten inte alltid så trevlig mot min sambo heller, han får oxå höra mellan varven...

trodde aldrig att det skulle bli så här...
  • maxmamma
    tisa skrev 2012-11-21 09:16:27 följande:

Vilka svin!!! Det är inte ok, har du sagt till dem!? Eller kan du inte göra någon skillnad när de inte accepterar dig? Barn ser ju att vuxna gör skillnad och fruktansvärt om barnen får känslan av att ett syskon är mer värt/bättre. Hoppas dina barn har bra morföräldrar eller farföräldrar på ditt tidigare förhållandes sida?    

Ja jag har  aldrig träffat på såna människor förutom mitt ex, han var riktigt elak o farlig men mina svärisar de är bara så genuint elak och misshandlar mig psykiskt med att vara så hatiska o säga så mycket elaka saker som de vet verkligen sårar mig.

nej mina två barn sedan tidigare har inte nån kontakt med sin pappa o sin farmor o farfar, de har inte pratats vid på dryga 7år... 

men mina barns morfar o mormor älskar dem o är barnpiga o hjälper till med skjutsning till nått om inte jag eller m2b kan göra det.

de har aldrig gjort skillnad på barnen o älskar alla 3 lika mycket, de tycker om min m2b o han tycker om mina föräldrar, min farsa o m2b  har jagat i samma jaktlag i flera år så de känner ju varandra sen långt  tillbaks.

mina föräldrar skulle aldrig bete sig så svinigt o elakt åt o tracka min sambo med att säga psykiskt knäckande saker...

men tyvärr gör hans föräldrar det mot mig... o de visar att mina andra barn inte är särskilt viktiga o värda att få räknas med i familjen.

och jag mår så jävla dåligt av allt detta...

men att hånskratta o tala om att jag får skylla mig själv o att det var rätt åt mig att hästen blev sjuk o behövde avlivas det tog hårt på mig o det visste svärfar att det skulle göra så då var det ju ännu roligare att säga så så mig 
Svar på tråden Svärisar!