• Chicita

De förlovade sig före oss!!

Om det enda som står i vägen för er - är att inte trampa dom på tårna.
    Så tycker jag att ni börjar med att berätta om era planer för dom mellan 8 ögon så att säga. Och förklarar att ni har planerat ett tag men att dom hann berätta om sin förlovning innan er och att ni inte vill känna att ni tränger er emellan, men att ni inte heller vill behöva vänta flera år till.
    Ärlighet varar längst.
    Och att få höra det direkt från er, före alla andra kan göra att dom inte får den där känslan... 

• Chicita

Känner att jag kanske behöver förklara mitt inlägg eftersom det verkar tolkas som att jag tycker att dom måste be om ursäkt för att dom vill gifta sig också.
    Och det är inte alls min poäng.

TS uttrycker en oro över att det ska se ut som att dom försöker stjäla showen, att dom tränger sig före.
    Och om man är orolig för det så kan det vara bra för ens egen del att prata med dom om det.
    Vi har ju kunnat läsa i otaliga trådar om hur blivande brudar reagerat på att någon annan "skyndar sig före och gifter sig". Så oron är ju befogad.
    Och för att då slippa gå och ha den där känslan i magen så är det väl bättre att man berättar. Alltså berättar, inte frågar om lov... 

Svar på tråden De förlovade sig före oss!!