Inlägg från: JuliaNilsson |Visa alla inlägg
  • JuliaNilsson

    Förlovningsirritation

    Idag är jag så himla irriterad. Det är nämligen så att jag och min blivande har beställt våra förlovningsringar för typ tusen år sedan. Jag var jätteglad när jag fick meddelande om att de var klara att hämtas.

    Sagt och gjort hämtar jag dem och de var bäda vackra, vi har två olika modeller. Men vid en andra titt märker jag ett stort fel. De har skrivit MITT namn i MIN ring, och hans namn i hans ring. Det var verkligen snopet och jag var så himla besviken eftersom vi hade längtat och väntat på dem så länge.

    Tacksamt nog fick vi skicka tillbaka dem för omgravering kostnadsfritt. Idag gick jag för att hämta ut de nya ringarna. Jag tittar med spänning i min ring och ser Eriks namn. Tittar i Eriks och ser mitt namn. Nöjd och lycklig går jag hemåt och fnissande ska vi ta på oss förlovningsringarna.... men då märker vi det. De har kastat om storlekarna! Erik har fått rätt modell, rätt namn men MIN storlek. Han får inte ens nästan på den på fingret. Och jag har fått rätt modell, rätt namn men HANS storlek, så att den riskerar att ramla av!

    Hur kan man göra något så korkat!? Vi ska gå tillbaka imorgon och se vad de kan göra, men det känns verkligen värdelöst, jag vill knappt ha ringarna från dem längre, vill lämna tillbaka dem helt och hållet och bara gå någon annanstans. Vad kan vi begära? Visst ska de stå för omkostnaderna den här gången också? 

  • Svar på tråden Förlovningsirritation
  • JuliaNilsson

    Tack för all omtanke!

    Idag gick vi tillbaka till Guldfynd för att tala om problemet. De mätte ringarna och kunde bekräfta att det skett ett fel för en andra gång. När vi jämförde med den skickade beställningen visade det sig att Guldfynd hade gjort rätt den här gången (det första felet, när de kastade om gravyren, berodde på att Guldfynd skrivit fel på beställningsblanketten) och allt som stod på lappen stämde den här gången, både storlek och gravyr, men de som tagit emot beställningen har kastat om storlekarna. 

    Vi fick returnera utan extra kostnad i och med att det inte var vi som gjort något fel den här gången heller. Både jag och Erik smälte inför den underbara personen som arbetade idag och som såg genuint upprörd och omtänksam ut, att få ett så fint bemötande och inte behöva lägga ut någon omkostnad var kompensation nog. Nu känns det bra igen!

  • JuliaNilsson

    Hörrni, tack för allt stöd igen! Och vi har nu hämtat ut de slutgiltiga ringarna och de är fantastiska. SÅ NÖJDA!



     
Svar på tråden Förlovningsirritation