Förlovningsirritation
Idag är jag så himla irriterad. Det är nämligen så att jag och min blivande har beställt våra förlovningsringar för typ tusen år sedan. Jag var jätteglad när jag fick meddelande om att de var klara att hämtas.
Sagt och gjort hämtar jag dem och de var bäda vackra, vi har två olika modeller. Men vid en andra titt märker jag ett stort fel. De har skrivit MITT namn i MIN ring, och hans namn i hans ring. Det var verkligen snopet och jag var så himla besviken eftersom vi hade längtat och väntat på dem så länge.
Tacksamt nog fick vi skicka tillbaka dem för omgravering kostnadsfritt. Idag gick jag för att hämta ut de nya ringarna. Jag tittar med spänning i min ring och ser Eriks namn. Tittar i Eriks och ser mitt namn. Nöjd och lycklig går jag hemåt och fnissande ska vi ta på oss förlovningsringarna.... men då märker vi det. De har kastat om storlekarna! Erik har fått rätt modell, rätt namn men MIN storlek. Han får inte ens nästan på den på fingret. Och jag har fått rätt modell, rätt namn men HANS storlek, så att den riskerar att ramla av!
Hur kan man göra något så korkat!? Vi ska gå tillbaka imorgon och se vad de kan göra, men det känns verkligen värdelöst, jag vill knappt ha ringarna från dem längre, vill lämna tillbaka dem helt och hållet och bara gå någon annanstans. Vad kan vi begära? Visst ska de stå för omkostnaderna den här gången också?