• PimPim83

Förlovningsirritation

Min förlovningsring var också fel när jag fick den. Inte lika stora fel som för er visserligen, men jag beställde en halvkupad ring och fick en kupad. När jag påpekade det blev hon i affären först lite sur och sa att jag kanske såg fel. Men när jag  bad henne jämföra med en annan ring och då syntes det tydligt att min ring hade fel kupning. Hon i affären hade gjort beställningen rätt men företaget som tillverkade ringen hade skickat fel ring tillbaka. Så det var bara att returnera. Jag fick vänta en och en halv vecka extra på min ring vilket var lite segt. När man är förlovad vill ju ha sin ring direkt! Nu har jag iallafall min ring på fingret och jag älskar den.

Har flera personer i min närhet som också har råkat ut för fel vid beställning av ringar trots olika företag. Fel storlek, fel årtal graverat, gravering på utsidan när den ska va på insidan osv.

Hoppas att ni får ett bra bemötande av affären och att ni blir kompenserade på något sätt! Jag tycker att ni ska försöka häva köpet med tanke på hur mycket de har klantat till sig. Man får knappast förtroende för någon som gör så mycket fel.

Svar på tråden Förlovningsirritation