• maxmamma

Strumpeband ja/nej??

är det blivande brudar eller brudar som redan är fru som ska ha/hade strumpeband?

vilken färg o stil på det isf?? jag själv ska ha ett vitt med rödrosett på mig, är det vanligt/ovanligt att man använder sådana nu för tiden när man gifter sig??

hade ett strumpeband första gången jag gifte mig o då ver det ett vitt med djupblå rosett.

ta inte illa upp för att jag frågar, bara nyfiken  o roligt o höra hur andra tänker om det hela Glad 

• Svar på tråden Strumpeband ja/nej??
  • maxmamma

det fyller väl knappast nångon funktion så mer som en rolig grej möjligen.
    om man inte tycker det ser läckert ut då förstås

då jag kommer att ha stayups utan strumpebandshållare så tänkte jag väl mest för att det är som en rolig gimmick men sen är  jag nog en sån som tycker det ser S-igt ut med sånt o även med strumpebandshållare typ raffset.

har oxå strut-ben med världens lår o från knäskålen o ner är det smalt.

tja smaken är som baken, jag tycker det ser S-igt ut andra tycker det är fult så tur vi har olika uppfattningar alla här inne Flört 

• maxmamma

Jag ska oxå ha vita nya läckra underkläder. Eftersom jag älskar raffset o tycker sånt är riktigt läckert hade jag gärna haft sånt på mig om jag inte vore så för jävla fet så väljer jag bara strumpebandet denna gång.

• maxmamma

jag har heller aldrig märkt eller kännt att det är obekvämt med strumpeband, inget jag går o känner efter om det sitter på benet. 

och som sagt en trevlig tradition o dessutom läckert för en sån som mej som älskar sånt där  

• maxmamma

ja det kanske funkar bättre på mig fast jag har rejäla lår, de skaver inte mot varandra o riskerar inte att strumpebandet  att gnissas ner pga låren.

jag har haft strumpeband på mig med både stayups o utan o strumpebandet sitter kvar lika bra på mig oavsett.

har heller aldrig upplevt att strumpebandet skaver eller kliar eller irriterar.Men det är jag det.

men som sagt alla upplever olika o tycker olika om det är snyggt eller fult.  

Ang stayupsen fick jag ett superbra råd för att de ska hålla sig kvar utan att korva ner sig o det var att när man tagit på sig dem så blöter man händerna med lite vatten o så drar man händerna från fotknölarna upp över benet till den där gummiranden som ska göra så de sitter kvar.

när styupsen blir ytterst lite fuktig så klippar de fast vid benet mycket bättre o riskerar inte att åka ner lika lätt och hälen o tårna skulle man spraya lite hårspray på så det blir som en förstärkning.

Har faktiskt testat och det fungerar.Glad

Svar på tråden Strumpeband ja/nej??