• sanzan

Riktigt bra locktång till tjockt och tungt hår

Hej! Jag vill så gärna ha stora härliga lockar i håret på vår stora dag men har inte lyckats hitta en enda tång som klarat av detta. Mitt hår är både tjockt och tungt vilket gör att lockarna snabbt rätar ut sig. Att lägga håret på spolar är tyvärr inte ett alternativ. Så nu hoppas jag att det finns någon som kan hjälpa

• Svar på tråden Riktigt bra locktång till tjockt och tungt hår
  • Chicita

Jag tippar på att det inte är locktången det är fel på, utan sättet du lockar håret eller möjligtvis ditt hårs beskaffenhet.
    Du behöver använda rätt sorts produkter och rätt teknik osv.
    Men om ditt hår är som mitt så är det inte mycket du kan göra...

Mitt hår är rakare än spik, jag kan få lite krusning på det om jag använder en krustång eller lite vågor om jag sover med flätor men jag får inga lockar. I alla fall inga som håller oavsett hur jag gör.
    På vår svenhippa skulle min ena tärna (som är jätteduktig med hår) locka och sätta upp mitt hår efter att vi hade varit och blivit sminkade på makeupstore. Efter 45 min gav hon upp, då hade hon fått till en lätt böjning på en av slingorna hon försökt locka Tungan ute 

• Ziroz

Obhnordicas röda locktång funkar bra för mig som har långt och tjockhår. Jag kan få riktiga korkskruvar, sen hänger dom ju så klart ut sig ju längre tiden går men det är ju inte locktången. Sprejar man så kan man få dom att hålla sig.

• Boringbrick

Har du testat att locka med plattång? Testa att söka på youtube.   

Du kanske kan hitta något förslag på produkt eller teknik här, hoppas länken fungerar. 

www.youtube.com/results&oq=curl+hea&gs_l=youtube.1.1.0j0i5j0i5i10j0i5l5.7511.32927.0.37182.33.19.2.0.0.7.138.1406.15j3.18.0...0.0...1ac.1.QOyClLgskN0 

• Boringbrick

- Denna också, eftersom du nog har tyngre hår än henne i videon så blir det nog mer lagom på dig, dessutom kan du välja storleken på lockarna själv. :)

• Ziroz
    Boringbrick skrev 2012-11-27 20:39:01 följande:

" target="_blank">

- Denna också, eftersom du nog har tyngre hår än henne i videon så blir det nog mer lagom på dig, dessutom kan du välja storleken på lockarna själv. :)
    Det såg ju kanon ut. Har du provat det och har någon uppfattning om hur lång tid det kan ta att göra?
  • Boringbrick
    Ziroz skrev 2012-11-27 21:00:53 följande:
    Det såg ju kanon ut. Har du provat det och har någon uppfattning om hur lång tid det kan ta att göra?
    Har tyvärr inte haft tålamod att testa själv någon gång, har dock gjort samma teknik fast större och inte lika många, då tog det ca. 10 min bara. Så det beror nog helt på hur tjockt hår du har och hur många och vilken storlek du väljer att göra. 
  • Ziroz

Okej. Jag har både långt och tjockt hår så det kändes som ett evighetsgöra om man gör i samma storlek som hon i filmen :P men då kanske man kan göra dom större så det inte tar riktigt samma tid. Frågan är väl bara då om hårålarna orkar hålla uppe håret. Ska iaf prova detta, det kan inte ta så mkt längre tid än att göra med locktången för det tar drygt 2 timmar.

• Boringbrick
    Ziroz skrev 2012-11-27 21:28:34 följande:
    Okej. Jag har både långt och tjockt hår så det kändes som ett evighetsgöra om man gör i samma storlek som hon i filmen :P men då kanske man kan göra dom större så det inte tar riktigt samma tid. Frågan är väl bara då om hårålarna orkar hålla uppe håret. Ska iaf prova detta, det kan inte ta så mkt längre tid än att göra med locktången för det tar drygt 2 timmar.
    När jag gjorde så fick jag ta kanske två eller tre hårnålar och korsa för att få det att sitta kvar. Så du får nog ta ett antal hårnålar/hårspännen för att det ska sitta kvar. ;) 
  • Ziroz

aha smart :P ja får prova och se hur det blir. till bröllopet kommer ja inte våga men kan ju vara kul bara till vanlig fest att göra något speciellt med håret :)

Svar på tråden Riktigt bra locktång till tjockt och tungt hår