• Ziroz

Riktigt bra locktång till tjockt och tungt hår

Obhnordicas röda locktång funkar bra för mig som har långt och tjockhår. Jag kan få riktiga korkskruvar, sen hänger dom ju så klart ut sig ju längre tiden går men det är ju inte locktången. Sprejar man så kan man få dom att hålla sig.

• Ziroz
    Boringbrick skrev 2012-11-27 20:39:01 följande:

" target="_blank">

- Denna också, eftersom du nog har tyngre hår än henne i videon så blir det nog mer lagom på dig, dessutom kan du välja storleken på lockarna själv. :)
    Det såg ju kanon ut. Har du provat det och har någon uppfattning om hur lång tid det kan ta att göra?
  • Ziroz

Okej. Jag har både långt och tjockt hår så det kändes som ett evighetsgöra om man gör i samma storlek som hon i filmen :P men då kanske man kan göra dom större så det inte tar riktigt samma tid. Frågan är väl bara då om hårålarna orkar hålla uppe håret. Ska iaf prova detta, det kan inte ta så mkt längre tid än att göra med locktången för det tar drygt 2 timmar.

• Ziroz

aha smart :P ja får prova och se hur det blir. till bröllopet kommer ja inte våga men kan ju vara kul bara till vanlig fest att göra något speciellt med håret :)

• Ziroz

Ja tror att det bara finns i en storlek. Min är iaf relativt liten men man kan få så pass hög värme så det blitr lockigt öven om det är tjockt rullat.

Hörde en kompis som tipsade idag om att man ska tuppera håret högt upp på huvudet och sedan värma med plattång innan man gör locken för att man på det sättet ska få ut locken från håret och på ngt sätt ska det göra att den inte hänger ned sig så lätt. Tror det var någon firsör på tv som hade pratat om det som tips:) Går säkert att söka på internet.

Det går också att spraya håret innan man lockar då hänger dom inte ned sig. Men ja har upplevt att dom blir lite pappersaktiga. Du kan ju prova och se hur ditt hår blir.

• Ziroz

Måste uppdatera att jag provade att göra lockar i håret med hjälp av att snurra på fingrarna. Men jag valde en annan metod än den som är länkad här. Här gjorde man som små "kokonger" och använde inga hårnålar utan fäste håret i sig själv. Jag va helt imponerad vilka lockar jag lyckades få! Riktiga korkskruvar. Men ska man göra det till bröllopet får man nog träna lite innan så man lär sig hur man gör dom och hur stora dom ska vara osv. Men det va helt klart överlägset jämför med att stå med locktången. Tidmässigt tog nog det här kanske halva tiden.

• Ziroz

Det va ingen dum fråga alls :P här kommer länk till den video ja kollade på.
    ">

Svar på tråden Riktigt bra locktång till tjockt och tungt hår