Inlägg från: Boringbrick |Visa alla inlägg
  • Boringbrick

Riktigt bra locktång till tjockt och tungt hår

Har du testat att locka med plattång? Testa att söka på youtube.   

Du kanske kan hitta något förslag på produkt eller teknik här, hoppas länken fungerar. 

www.youtube.com/results&oq=curl+hea&gs_l=youtube.1.1.0j0i5j0i5i10j0i5l5.7511.32927.0.37182.33.19.2.0.0.7.138.1406.15j3.18.0...0.0...1ac.1.QOyClLgskN0 

• Boringbrick

- Denna också, eftersom du nog har tyngre hår än henne i videon så blir det nog mer lagom på dig, dessutom kan du välja storleken på lockarna själv. :)

• Boringbrick
    Ziroz skrev 2012-11-27 21:00:53 följande:
    Det såg ju kanon ut. Har du provat det och har någon uppfattning om hur lång tid det kan ta att göra?
    Har tyvärr inte haft tålamod att testa själv någon gång, har dock gjort samma teknik fast större och inte lika många, då tog det ca. 10 min bara. Så det beror nog helt på hur tjockt hår du har och hur många och vilken storlek du väljer att göra. 
  • Boringbrick
    Ziroz skrev 2012-11-27 21:28:34 följande:
    Okej. Jag har både långt och tjockt hår så det kändes som ett evighetsgöra om man gör i samma storlek som hon i filmen :P men då kanske man kan göra dom större så det inte tar riktigt samma tid. Frågan är väl bara då om hårålarna orkar hålla uppe håret. Ska iaf prova detta, det kan inte ta så mkt längre tid än att göra med locktången för det tar drygt 2 timmar.
    När jag gjorde så fick jag ta kanske två eller tre hårnålar och korsa för att få det att sitta kvar. Så du får nog ta ett antal hårnålar/hårspännen för att det ska sitta kvar. ;) 
Svar på tråden Riktigt bra locktång till tjockt och tungt hår