Naglar - bildtråd
Bilder på dina bröllopsnaglar eller vardags/fest naglar!
Så vi alla kan få lite inspiration av varandra
Bilder på dina bröllopsnaglar eller vardags/fest naglar!
Så vi alla kan få lite inspiration av varandra
PiaB: Jättefina allihopa som du la upp, de vita passar säkert utmärkt till bröllop då de var diskreta men vackra! De sista du la upp med lila skulle säkert passa super till nyår eller något sånt! Kul att du ville dela med dig! :D
MissHH: Har du några andra "nagel-tillfällen" att dela med dig av så länge annars? :)
Niini: Fina! Stilrent och snyggt! :)
Jag har alltid haft starka naglar som växer fort, så det är ju roligt att få lite nagel-inspiration till vardags och speciella tillfällen. Hoppas ni känner likadant! :D
Jag kör just idag med guldiga naglar, ganska ospeciellt sådär. Men häromveckan så hade jag "dip-dye" naglar, vilket ser lite roligare ut :)
PiaB: Sliter gele mycket på de egna naglarna? Det blir ju ett annat utseende på gelenaglar än på riktiga, skulle nog vilja testa någongång bara för kul, men vill ju helst inte att mina egna naglar ska förstöras massa.
Maxmamma: Det är inte mer ohygieniskt än riktiga nadlar. Däremot kan jag förstå att det är opraktiskt i stallet. Men du skulle kunna göra dem korta, som någon visade längre upp här. Man väljer längd själv, de sätter på långa tippar som de klipper av efter önskad längd.
Boringbrick: Om du har långa egna naglar kan du göra en sk. förstärkning. Då lägger de gelén på din egna nagel så den blir starkare och får det där utseendet du menar att en konstnagel har.
Annars sätter man på tippar och då klipper de av den egna nageln helt. Men allteftersom nageln växer ut så slutar det med att man har bara förstärkning. Beroende på hur duktig nagelskulptör man går hos så kan nageln bli förstörd eller inte. De filar ju på nageln för att gelén ska fästa och sitta ordentligt, och en del filar för mycket. Ibland tar jag bort mina och börjar om från början och då har mina naglar varit lövtunna. Men där jag går nu filar de väldigt försiktigt på den egna nageln.
Annorlunda tekniker:
Någon som har testat att marmorera naglarna?
Eller testat att göra dip dye?
Bett pojken min att köpa hem glitter i olika färger åt mig, någon som har något tips nageldekoration med glitter? :)
Puffar för mer snygga naglar! :)
Martur: De var supersnygga alla tre! :) Grattis och lycka till till bröllopet!
Puffar för mer snygga naglar! ;)
Några snygga nyårsnaglar kanske?
Vilka söta Vallmo! visst är det roligt att pyssla med naglarna!
Vilka fina PiaB!! Jag försökte lägga upp en bild på mina glittriga nyårsnaglar, men ipaden ville inte, då hamnade de bland mina bilder på min sida istället.