Inlägg från: maxmamma |Visa alla inlägg
  • maxmamma

Naglar - bildtråd

hade gärna haft jättelånga fina naglar men mina är i så dålig kvalitet så de brakar av hela tiden så fort de får lite längd.

sen vet jag inte hur praktiskt o fräscht det är med långa naglar då jag är i stallet hos hästarna o mockar hästskit o bär hö o vatten o borstar hästarna som har lort i pälsen o gör rent deras hovar som det sitter både det ena o det andra i.

de skulle förmodligen braka av även om jag fixade dem på salong då hästskötsel inte är särskilt skonsamt moth änder o naglar men till bröllopet ska jag försöka fixa lite snygga naglar iaf.

men jag  är verkligen avis på er som kan ha såna där naglar.Förvånad 

• maxmamma

Ja nagellack använder jag ganska ofta men hade varit roligt med lite längd oxå

• maxmamma

Det jag menar med ohygieniskt är att det fastnar smuts under naglarna oavsett om det är äkta långa naglar eller såna som man kan gå o få gjorda.

det hade inte med själva nagelns material jag menade utan längden oavsett fejk eller inte.

och just därför så avstår jag från att göra långa naglar o dessutom så har ju  jag små barn så det är inte så lämpligt med långa naglar heller som riskerar att rispa o  riva dem

och sen vet jag inte hur mkt de konstgjorda naglarna tål i belastning iom att man bär o sopar o mockar med grepar så då är det ju inte så roligt om naglarna riskerar att gå sönder ganska omgående då det inte är helt gratis med nagel excstenison eller hur det nu heter.

sånt där lyx kommer jag unna mig då jag inte har småbarn längre iaf.

men jag tycker det är jättefint annars med långa dekorerade naglar. 

Svar på tråden Naglar - bildtråd