Inlägg från: Pyttis |Visa alla inlägg
  • Pyttis

Samlingstråd för oss under 24 år!

jag tar väl och tränger mig på lite jag med här då ;)

jag är 20 och sambon 24, vi hinner båda dock bli ett äldre innan den stora dagen, som är den 6 juli :) vi kommer då att ha varit tillsammans i 2,5 år men vi har känt varandra i över 7 år.

vi har vigselplats fixad (en kyrkoruin) och vigselförrättare är bokad och festplats ( en hage). sen har jag köppt tyg till min klänning, o ska snart börja sy. o just nu håller vi på och funderar över hur vi ska göra med inbjudnings korten... inte så lätt..

kul o se iaf att vi är några stycken som är lite yngre och jättekul o läsa om era planer :)

• Pyttis
    Pagnie skrev 2012-12-04 16:23:48 följande:
    åh vad underbart det lät. men en fråga du, hur törs du planera allt utomhus i den svenska sommaren? ;)
    haha, jag har redan bokat in fint väder ;)

nee, men vi sa så att det blir lite som det blir och sen ska sambon bygga som vita tak ute i hagen så vi är garderade o i ruinen ska vi förbereda aå det bara är att fästa upp ett par vita pressäningar i värsta fall :) men som sagt, har redan bokat in vädret så det är lugnt ;)
  • Pyttis
    Pagnie skrev 2012-12-04 19:48:50 följande:

oh så fin! verkligen pampig. älskar tyllen!! jag ska med ha massor med tyll, fast min kommer vara knälång fram och lång bak :)
  • Pyttis
    Tilda93 skrev 2012-12-05 13:27:01 följande:
    Och ett par frågor till alla som läser :)

Hur gammla var ni när ni träffades? :)
    Och vad sa era föräldrar :)
    jag var 18 när vi blev ett par. o min mor o far var nog mest glada för min skull då,  hade då ganska nyligen avslutat ett förhållande där (ja vad ska man säga..) killen var allt annat än trevlig.. så de var mest glada att se att jag var glad och mådde bra för första gången på länge. annars allt sånt som har med ålder o göra tar de inget hårt på, mamma var själv 18 när hon träffa papppa o pappa är 11 år äldre, så hon har alltid skojat om att jag lär ju inte bli värre än henne iaf ;D haha

vad tyckte dina föräldrar då? :)
  • Pyttis
    Tilda93 skrev 2012-12-05 13:54:52 följande:
    Mamma reagerade inte direkt att jag hade en ny kille ( träffade rätt många idoter då ett halvår innan jag träffade min blivande) men sen när hon hade lärt känna honom så tyckte hon jätte bra om honom lika så hela släkten!! :)

Och min blivandes släkt blev också glad för han har inte heller haft någon direkt tur i kärlek :)

Vad sa era föräldrar om att ni ska gifta er då? (om ni nu ska gifta er så klart :))
    skönt då att alla gillar alla liksom :)

jag citerar" oh det va ni tvugna att planera in så nära din brars student? som om vi inte har nått annat och göra" . o jag började skratta som en tok, det kom så himmla spontant o de mena absolut inget illa, men guuud så kul det lät, onskar jag kunde förklara tonläget haha :)

o annars tycker de det är roligt, mamma planerar nästan mer är mig tror jag, får säga till henne o o backa lite ibland t.o.m ;)

vi gifter oss den 6 juli ( håller på o syr  på min klänning nu, är såååå nervör attt jag ska göra nåt fel)
    när gifter ni er? :)
  • Pyttis
    baboo skrev 2012-12-05 13:56:20 följande:
    Hej!
    Jag är 20 och min fästman 23. Vi gifter oss 31 augusti 2013. Inte myckat fixat än. Har bokat lokal och kyrka än så länge. Är ganska nyförlovad så jag ska sätta fart på riktigt efter jul:) Kul att vi är fler som är lite yngre. 
    var i landet håller ni hus då? :)
  • Pyttis
    Tilda93 skrev 2012-12-05 14:23:29 följande:
    Haha, dem flesta ifrån min blivandes pappas släkt är ´´ men då är ju sweden rock´´ som om vi tänkte på det när vi planerade in vårat bröllop + det finns faktiskt fler år till att gå på det.
    Och ifrån hans ena faster ´´ kan ni inte skjuta på det några dagar då??´´ och vi gifter oss på en fredag ( 7 juni 2013 , pga det är vår 4a årsdag) så tyckte dem att vi kunde ha tagit det dagen efter den 8onde en lördag, men då förstörs själva grejen med bröllopet just då.
    Och då kunde vi lika väl ha valt att gifta oss den 12/12 -2012..

Och jag har varit så sur och ledsen över dem här tråkiga kommentarerna , och jag vet att man inte ska lyssna men inte så lätt alltid.. :/

Åh va kul att sy den själv.
    Vi är typ klara med allt ;) hihi
    ja, sweden rock är ju trotts allt vaje år . så då kan de ju få "offra sig" ett år ;)
    är väl så ibland att andra kan ha lite svårt att förstå vad som är viktigt för en, men som du säger, ta inte åt dig, det der inget iaf :)

vad ska du ha för klänning då?
  • Pyttis
    Tilda93 skrev 2012-12-05 15:26:38 följande:
    jo precis, svärfar skojjade med min blivande och sa att han inte kan komma för det är swedenrock, men han skulle aldrig välja en sådan sak över sina barn. så vi fattade att han skojjade ;) hihi

Här är min klänning, en Alexia 1150 :) ska köpa en Bolero och en underkjol till :)
    Hur ska din klänning se ut? :)
    oh, vilken fin :)ska du ha vit eller röd (eller helt annan) färg på underkjolen?

ska ha tygerna liknande denna ( är galen i tyll  ;) )

fast den modellen, att den är kort fram och lång bak. ska gå barfota till vigselplatsen som är en gamal kyrkoruin på en liten äng, så tycker det är lite "gulligt" att det syns ordenkligt att jag  går barfota. :)
  • Pyttis
    Tilda93 skrev 2012-12-05 15:57:00 följande:
    Åh så fin :) , vilken smart idé :), vad kommer den kosta? :)
    tyget har kostat mig ca 1500. då har jag förvsso rabbat hos butiken, men hade inte blivit så farligt iaf. dock är det ju ett anal timmars jobb jag har frammför mig, men det är kul :)
  • Pyttis
    miserere skrev 2012-12-05 17:24:56 följande:
    Eftersom du syr själv föreslår jag att du börjar i god tid. Alltså spara inte att göra den tills du bara har en månad innan giftermålet, för OM det mot förmodan blir något fel som inte går att lösa så har du antagligen itne tid att skaffa nya material eller göra om allting. Jag syr också själv och jag började i god tid, nu har jag endast en liten detalj kvar att göra - med 3 månaders marginal! Spännande iaf, lycka till!!
    Tilda93 skrev 2012-12-05 13:27:01 följande:
    Hur gammla var ni när ni träffades? :)
    Och vad sa era föräldrar :)
    håller redan på för fult, ritade klart mönstret härom dagen och idag har jag börjat klippa och fålla till ett av alla oändligt många lager haha. o det är   7 månader kvar för min del så tror inte tiden ska vara några problem :) så håller med dig till fullo! man ska börja i tid för sen har det ju ofta en tendens att ta längre tid än man räknar med.

får man vara nyfiken o fråga vad du syr för klänning? :)
Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!