Inlägg från: Pyttis |Visa alla inlägg
  • Pyttis

Samlingstråd för oss under 24 år!

Tilda93 skrev 2012-12-05 17:25:12 följande:
    Ett bra pris ändå ju!!
    Själv hade jag aldrig vågat att sy själv , och hade fått prestations ångest ;) hihi
    ja det tycker jag med, vi har inte så stor budgett så det känndes som ett bra pris :)

tog ett bra tag innan jag vågade börja klippa i det kan jag erkänna
  • Pyttis

många meter rent himmelrike ;)

synns inte så tydligt men det är små tinna guldtrådar invävt i spettsen så tror det kommer glittra jättefint ute i solen sen :)
  • Pyttis
    miserere skrev 2012-12-05 18:05:44 följande:
    Ja precis!! Jag har uppehåll två veckor innan jag fortsätter mellan varven Man har en del annat för sig i livet! Hehe.
    Har ingen bild på min klänning, men den ser ut som en medeltida klänning, i mossgrön färg och guldband i halsringningen, fållen och ärmsluten. Har snörning i båda sidorna från midjan och hela vägen ut i ärmslutet (den är helarmad ). Borde försöka ta en bild när den är färdig och det är bra ljus! Jag har aldrig velat ha en vit klänning så jag gick på min magkänsla av vad som verkligen är jag!
    Pyttis skrev 2012-12-05 17:47:22 följande:
    många meter rent himmelrike ;)
    Nog för att jag tycker om min egen klänning, men jag måste hålla med om att det är ett vackert tyg!! Förstår att du är noga med att mäta innan du började klippa Kommer du att ha ha spetsen över hela klänningen eller delar av?
    ja man har ju lite mer och styra med haha :)
    oh, låter verkligen superfint! tycker sånna klänningar är så otroligt vackra! o roligt med lite medeltidkännsla, vi ska ha lite hedniska inslag i själva vigselcermonin. vill jättegärna se nån bild sen ;)

spettsen blir upptill, från bysten ock ner till midjan om ett lite osemetriskt avslut är tanken :)
  • Pyttis
    Tilda93 skrev 2012-12-05 18:47:01 följande:
    Nä samma här!! , köpte min klänning för 1600 , fast fick åka typ 10 mil för att hämta den :)
    hur många gäster planerade ni för?

oh, det va den ju helt klart värd! vad ska du ha för underkjol? :)
  • Pyttis
    Tilda93 skrev 2012-12-05 19:55:10 följande:
    vi ska bjuda in ca 75 gäster , eller så blir det ca 8 st till.

Själv då?

Jag hittade en underkjol med två ringar, men hade funderingar på att köpa en röd i tyll.
    Men känner att 250 kr för en enklare kjol eller 600 kr för en röd..
    vi har en ganska tajt budjet på 20.000 så kör på billigare :)
    ( utan mat , då svärföräldrarna betalar det)
    vad är eran budjet ?
    oki, vi ska bjuda lite över 100 gäster ( med barn)
    och vi har 20.000 vi med och där ska allt med, maten och tårtan och hela köret, har dock turen att min bror är konditor så det blir inte så dyrt, o jag själv är florist så det fixar jag ju med själv, så där sparar vi in en del :)

förstår att det kan bli svårt då, som sagt man får ju mer för pengarna med den enklare, men så otroligt coolt med röd. förstår om du har beslutsångest!
  • Pyttis
    Pagnie skrev 2012-12-06 23:00:53 följande:
    åh tjejer jag måste bara få berätta. Jag köpte mina vigselringar idag. En vitguld 3 mm rak skena med diamanter runt nästan hela.
    sen en vitguld 4 mm rak skena med två diamantrader som börjar på varsin sida om ringer och möts i mitten. helt underbara är dom. 8 januari får vi hämta dom . då är dom graverade och klara. Helt underbart kommer det bli. så nu blev det helt enkelt så att jag kommer ha en förlovningsring och två vigselringar.
    låter superfint!! :) dom vill vi se bild på då ;)
  • Pyttis
    Pagnie skrev 2012-12-07 11:20:23 följande:
    det ska ni absolut få. men jag hämtar dom inte förän i januari :( så det får dröja en stund tyvärr. men lovar att det kommer sen.

Måste bara säga att jag är imponerad över hur ni får ihop ett bröllop med den budgeten och så många gäster. riktigt duktiga är ni måste jag verkligen säga. Men som du säger det är nog en fördel att ha en konditor och vara florist. ;)
    inte så jätte långt dit, och decemer brukar ja ha en förmåga att bara försvinna förbi haha

vi har som sagt haft ganska mycket tur. och vi har inte så bra ekonomi, jag har ganska nyligen öppnat eget så alla mina besparingar gick dit och det tar ju ett tag innan det betalar sig och man kan börja ta ut något. men jag kan ju iaf fixa blommorna haha :) o så tårtorna blir ju bara materialkostnad på, klänningen syr jag själv, håret och smink gör jag själv med, ringarna vi ska köpa är i svart titan så de är  inte så dyra, skor ska ingen av oss ha ( ska gå barfota i gröset som de skogsmullar vi är ;) haha) vigselplatsen kostar inget att hyra, vigselförättaren kostade inget heller, och festplatsen är med kosnadsfri (svärmor och svärfar mark) och fotografen fick vi ett toppen erbjudande ifrån, hon hade läst  lite om våra planer här på bt och kantaktade mig här, så i  utbyte mot att hon får använda bilderna på sin blogg och i sin portfolio så fotar hon porträtten, vigseln, dukning, mingel och förberedelserna för 1600 :)  så har haft mycket tur och håller tummarna att det ska fortsätta ;)
  • Pyttis
    Pagnie skrev 2012-12-07 12:08:06 följande:
    men det låter ju verkligen jättebra. Ni har ju lyckats hitta allt till jättebra priser och hitta lösningar på allt. verkligen duktiga ni är.
    Tänk om man kunde få bröllopet så billigt så skönt det skulle vara. Jag hade lätt kunnat gifta mig utomhus men jag törs inte lika på vädret feg som jag är. Sen förvårar det ju en del att gifta sig med en blatte också. ;) Dom har så höga krav på att det ska vara kvalitet på allt och allt ska se så fint ut och så vidare och så vidare. ja du förstår. Men just nu ser det ju ut som att vi klarar budgeten ganska bra så får hoppas att man inte kommer ett halvår senare och har skilt sig bara för då är det verkligen att kasta pengarna i sjön. ;)

Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta tag i nu. det mesta är ju fixat men det är småsaker kvar. känns som att man har glömt något men det borde man ju inte tycker jag. haha
    ja jag är supernöjd själv, känns iaf som vi får ut väldigt mycket för pengarna :)
    även om jag skulle kunna önska att vi hade möjlighet att ha samma budget som er, skulle inte ha några problem o bränna dom pengarna om det vore så ;) haha

får man va lite nyfiken o fråga vad du fick ge för din klänning? :) och vad du ska ha för typ av blommor? (floristen i mig är nyfiken haha )
    bombar på med frågorna här när jag iaf är igång, ni skulle väl med gifta er i juli, när ska ni sicka ut inbjudningarna?
  • Pyttis
    Pagnie skrev 2012-12-08 16:26:41 följande:
    bomba på du med frågor det är bara kul.
    Nej men så är det väl alltid. pengar kan man bränna om man har dom. men har man dom inte får man göra det perfekt med dom medel man har. så är det ju bara. Nu har ju vi spridit ut lite kostnader och så också. Det är nog smart att göra det så allt inte kommer som en jävla smäll.

Absolut. Den kostade runt 20 000 +/- några hundralappar. Den är ju tvådelad så betalade 12000 någonting för överdelen och 8000 någonting för underdelen. Dock behöver överdelen sys in lite så måste betala ca 1000 kr till.
    Oj blommor jag, jag tänkte ha vita och rosa pioner och lite rosor samt liljekonvalj. Frågan är bara om detta går i juli. Det borde ju du veta som är florist? och har du kanske några andra tips. de viktigaste i min bukett är pionerna, rosa.

Yes i juli är det så vi tänkte skicka ut inbjudningarna i slutet av mars. Och sedan får dom OSA sista maj. Har pratat med folk som ska på bröllop i typ augusti och får inbjudningar i januari och dom tycker det är för tidigt och att man hinner glömma bort det. så tror detta passar bra. Sen vet alla som ska resa långt om att vi ska gifta oss och så så dom hinner planera det innan.
    När skulle ni gifta er nu då? jag har kort minne du vet.
    ja men det låter smart, blir väl lätt lite chockartat annars om man ska ta allt på en gång. då får man köra på nudlar ett par månader efter om man ska slänga ut allt det haha ;)

oki, kunde tänka mig nåt sånt, var och provade en som var ganska lik den för o få lite grepp om vad man ser bra ut i o så, fast sen fick symaskinen komma fram istället

jupp, den frågan kan jag svara på och det är absolut inga problem, den skulle t.o.m jag kunna fixa i min lilla "by-butik" så i stockholm där de har tillgång till så många grossister är det absolut inga problem :)

oki, sant det du säger, vi har lite beslutsångest, vi gifter oss den 6 juni och vill ha svar ca 2 månader innan (vill veta i god tid pga budgeten så man vet om det blir mångasom inte kan komma om man kan lägga dom pengarna på nåt annat o så)  o sen blir jag väl lätt lite ivrig o vill få iväg dom bara för jag tycker planeringen i sig är rolig,hmm svårt det dära..
  • Pyttis
    Pagnie skrev 2012-12-08 20:08:54 följande:
    haha ja men det verkar ju vara vad man får lägga ut om man vill ha en såndan. om man inte är lika duktig som du och kan göra den själv. du är verkligen jätte duktig och det ska bli så kul att se vad du gör för fin kläninig.

vad bra, det låter betryggande. hoppas det blir en fin bukett i alla fall. har alltid älskat pioner men var lite osäker på när det är säsong för dom. Men vad bra då kan jag ha den i alla fall.

okej. ja men så är det ju. vi blir ju också glada om inte alla kommer på vårt bröllop men dom flesta kommer nog skulle jag tro. Ska bli väldigt kul att se vilka som inte kommer. har svårt att gissa faktiskt. för dom vi bjuder är ändå nära familjen  och så. så ja ska bli intressant att se om det är någon som tackar nej.
    men det där med inbjudningskort är verkligen jättesvårt. men nu får det bli så tror jag.

det jag tycker annars är svårt är vad man ska skriva på korten. måste ju bestämma tid och allt då. vi viger oss ju kl 16 i kyrkan så det skriver man ju men hur skriver man sen? vi har ju en till vigsel och sen festen.
    Några tips?
    från ca maj till sep. brukar man kunna få tag i dem så du kan va lugn ;)  o pioner är verkligen superfint! jättefint o ha i lite olika rosa nysanser, blir som ett rosa moln hihi

ja de  e supersvårt verkligen, vill ju dela dagen med alla nära o så, men känner att är det så att det är så att hälften nu mot förmodan inte kan komma, så finns det ju annant jag kan lägga pengar på isf, typ dekorationer o sånt..

har ved lite poblem hur vi ska författa ihop det, o vi har inte bestämt tid än.. funderar på 14-15 nån gång.
    har ni säker tid till den andra med då? för sånt är ju svårt o veta precis annars menar jag, saker tar ju nästan aldrig så lång/kort tid man tänker sig
Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!