Inlägg från: Pagnie |Visa alla inlägg
  • Pagnie

Samlingstråd för oss under 24 år!

Pyttis skrev 2012-12-08 16:03:06 följande:
    ja jag är supernöjd själv, känns iaf som vi får ut väldigt mycket för pengarna :)
    även om jag skulle kunna önska att vi hade möjlighet att ha samma budget som er, skulle inte ha några problem o bränna dom pengarna om det vore så ;) haha

får man va lite nyfiken o fråga vad du fick ge för din klänning? :) och vad du ska ha för typ av blommor? (floristen i mig är nyfiken haha )
    bombar på med frågorna här när jag iaf är igång, ni skulle väl med gifta er i juli, när ska ni sicka ut inbjudningarna?
    bomba på du med frågor det är bara kul.
    Nej men så är det väl alltid. pengar kan man bränna om man har dom. men har man dom inte får man göra det perfekt med dom medel man har. så är det ju bara. Nu har ju vi spridit ut lite kostnader och så också. Det är nog smart att göra det så allt inte kommer som en jävla smäll.

Absolut. Den kostade runt 20 000 +/- några hundralappar. Den är ju tvådelad så betalade 12000 någonting för överdelen och 8000 någonting för underdelen. Dock behöver överdelen sys in lite så måste betala ca 1000 kr till.
    Oj blommor jag, jag tänkte ha vita och rosa pioner och lite rosor samt liljekonvalj. Frågan är bara om detta går i juli. Det borde ju du veta som är florist? och har du kanske några andra tips. de viktigaste i min bukett är pionerna, rosa.

Yes i juli är det så vi tänkte skicka ut inbjudningarna i slutet av mars. Och sedan får dom OSA sista maj. Har pratat med folk som ska på bröllop i typ augusti och får inbjudningar i januari och dom tycker det är för tidigt och att man hinner glömma bort det. så tror detta passar bra. Sen vet alla som ska resa långt om att vi ska gifta oss och så så dom hinner planera det innan.
    När skulle ni gifta er nu då? jag har kort minne du vet.
  • Pagnie
    Pyttis skrev 2012-12-08 19:36:24 följande:
    ja men det låter smart, blir väl lätt lite chockartat annars om man ska ta allt på en gång. då får man köra på nudlar ett par månader efter om man ska slänga ut allt det haha ;)

oki, kunde tänka mig nåt sånt, var och provade en som var ganska lik den för o få lite grepp om vad man ser bra ut i o så, fast sen fick symaskinen komma fram istället

jupp, den frågan kan jag svara på och det är absolut inga problem, den skulle t.o.m jag kunna fixa i min lilla "by-butik" så i stockholm där de har tillgång till så många grossister är det absolut inga problem :)

oki, sant det du säger, vi har lite beslutsångest, vi gifter oss den 6 juni och vill ha svar ca 2 månader innan (vill veta i god tid pga budgeten så man vet om det blir mångasom inte kan komma om man kan lägga dom pengarna på nåt annat o så)  o sen blir jag väl lätt lite ivrig o vill få iväg dom bara för jag tycker planeringen i sig är rolig,hmm svårt det dära..
    haha ja men det verkar ju vara vad man får lägga ut om man vill ha en såndan. om man inte är lika duktig som du och kan göra den själv. du är verkligen jätte duktig och det ska bli så kul att se vad du gör för fin kläninig.

vad bra, det låter betryggande. hoppas det blir en fin bukett i alla fall. har alltid älskat pioner men var lite osäker på när det är säsong för dom. Men vad bra då kan jag ha den i alla fall.

okej. ja men så är det ju. vi blir ju också glada om inte alla kommer på vårt bröllop men dom flesta kommer nog skulle jag tro. Ska bli väldigt kul att se vilka som inte kommer. har svårt att gissa faktiskt. för dom vi bjuder är ändå nära familjen  och så. så ja ska bli intressant att se om det är någon som tackar nej.
    men det där med inbjudningskort är verkligen jättesvårt. men nu får det bli så tror jag.

det jag tycker annars är svårt är vad man ska skriva på korten. måste ju bestämma tid och allt då. vi viger oss ju kl 16 i kyrkan så det skriver man ju men hur skriver man sen? vi har ju en till vigsel och sen festen.
    Några tips?
  • Pagnie

men vad bra då behöver jag inte oroa mig. Skönt.

ja det är svårt. nej alltså kyrkan är ju bokad till 16 men sen så den persiska vigseln blir ju i lokalen så det är ju upp till oss när vi vill ha den. det behöver man ju kanske inte skriva tid på inbjudan utan mer att vigseln äger rum då och då och efter detta åker vi till lokalen där de får bevittna den persiska vigseln och därefter intas mat och.....ja du förstår. Eller tror du det blir konstigt?

ska ni fota före eller efter vigseln då?

• Pagnie
    Pyttis skrev 2012-12-09 09:29:48 följande:
    tycker jag låter bra, för har man bara en tid när man ska vara där så märkar man ju hur eftermiddagen och kvällen löper  vidare, så det tycker jag låterbra iaf :) för ska man skriva tider på allt ser det väl mer ut som ett schema än en inbjudan, och det är ju i sig ganska ointressant att veta exakta tiderna, bara man vet när man ska dyka upp liksom :)

vi har tänkt före, inte 100 % än, men tror det, för det tar ju typ en timme, o jag känner att det blir lite konstigt att gå ifrån gästerna så länge efter själva vigseln. även om det vore lite roligt med om blivande inte vet hur man ser ut innan och att det blev en överaskning, men tror det blir för lång tid att gå ifrån i vårat fall. ni då? :)
    vi kommer köra före. Känns som du säger som att man inte kan gå ifrån gästerna då riktigt. Så vi kör före. Dock kommer jag ju ha en fotograf som är bokad för att gå med mig heeela dagen. så hon kommer till mig dagen innan och sover hos oss sedan så är hon med överallt. hon blir min svans.
    Men just porträtten blir nog innan vigseln.
  • Pagnie
    Fru Kauko skrev 2012-12-09 23:00:01 följande:
    Kan du länka fotografen? är själv fotograf så skulle vaar roligt att kolla hennes bilder =)
    det är våran vän som ska fota. hon är mest hobbyfotograf men frilansar en del dock.
  • Pagnie

jodå sakta men säkert framåt. har varit på en romantisk weekend på yasuragi ett japansk spahotell i helgen som älsklingen överraskade mig med så vi tog lite semester. ;)
    Men annars har jag kollat på hur vi ska göra med det persiska vigselbordet och sedan även bokat spelmännen. Måste ta tag i det här med gåvorna till gästerna också. Men det ska nog gå bra.
    hur långt har ni kvar till bröllop nu då?

• Pagnie

ja men gör det. så spännande att läsa hur det går för alla. och man får alltid bra tips.

• Pagnie
    Tilda93 skrev 2012-12-17 07:47:40 följande:
    Hehe ja precis :) Vad har ni kvar då? Vi gifter oss 7 juni så ca 5,5 månader kvar, själv?
    oj är det så kort tid kvar nu. Det går snabbt framåt. Vi gifter oss 13 juli så ca 7 månader kvar då. plus minus någon vecka.
    vad har du kvar nu då?
  • Pagnie

ja alltså jag och min blivande har inte samma någon stans. Han har en ring som förlovningsring och jag har en helt annan. Sen ska han inte ha någon vigselring alls och jag ska totalt ha 3 ringar så det där med att det ska matcha och vara lika är bara skit. Vill du ha den så tycker jag absolut att du ska ha den. :D

Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!