Kan man bli kär på internet?
Jag tror, eller vet snarare av egen erfarenhet, att man kan bilda sig en bra uppfattning om en annan person på nätet, få en speciell kontakt och börja tycka väldigt mycket om den andre. Men jag tror också att man måste träffas i verkligheten för att veta säkert om det också finns en sexuell attraktion.
Jag träffade min man på nätet, och ärligt talat tror jag inte att jag hade blivit så intresserad om jag hade träffat honom på en fest eller på krogen. Men på nätet hade jag sett hur han verkligen tänker och fungerar, hans värderingar, och inte minst det faktum att han verkligen lyssnade på det jag skrev, svarade på det (istället för att bara köra parallella monologer som många andra), var intresserad och respektfull och förde givande resonemang. Sånt är viktigt för mig. Så när vi så småningom träffades över en fika och jag kände mig lite tveksam till hans framtoning IRL bestämde jag mig ändå för att ge det en andra chans, just för att jag trots allt sett något i mailen som jag verkligen gillade. Jag tog också med i beräkningen att han kunde vara spänd och nervös på första dejten och kanske inte riktigt komma till sin rätt.
Och andra gången började det också kännas annorlunda.