Inlägg från: stormhelen |Visa alla inlägg
  • stormhelen

Försäkra dyr förlovningsring?!!!

Anonym (Tiffanys) skrev 2012-12-06 00:01:16 följande:
    Asså människor!!!! Jag fattar inte varför ni tar er energi att sitta och döma mig för våra val utav ringar! Jag skulle aldrig få för mig att sitta och kommentera och fråga om varför man snålar och varför man väljer en billig ring, klänning osv...vi har väldigt mkt pengar och vi har råd. Punkt slut. Alla har olika budget bara att acceptera! Om någon skulle kommentera åt det andra hållet, och ifrågasätta varför man betalar för lite för en ring så skulle det inte bli sådana här diskussioner! Jätte tråkigt för dig att du inte kan välja något dyrare, men du behöver inte klanka ner på andra för att dom har råd! och jag valde inte min ring för att jag blir lyckligare, utan helt enkelt för att jag HAR den ekonomiska möjligheten att välja vilken ring som helst, så jag tog den JAG tyckte var vackrast! Kan tillägga att jag ÄR världens lyckligaste, har världens mest underbara man och vi kommer att ha ett fantastisk och JA påkostat bröllop! Om det bränns.,,så ja, då är det väl ditt problem! Sluta va så bittra och gläds er åt andra! Trodde att det var det hela BT gick ut på!

Jag håller med dig. Hur mycket pengar man lägger ner på sin ring har väll inte någon annan att göra med?

Det viktigaste är ju trotts allt att man trivs med den ringen man väljer oavsett vad den kostar. Den ska man ju bära varje dag för resten av livet.

Jag resonerar snarare tvärtom (som dig) varför lägger man ner så lite pengar på förlovnings - och vigselring? Det enda fysiska sakerna man har kvar efter bröllopet är just ringarna och fotografierna (ibland även kläderna). Så varför snålar man då på de sakerna som man faktiskt kommer att ha kvar?

Jag förstår inte hur folk kan sitta och klanka ner på hur mycket pengar andra lägger ner eller inte lägger ner på saker. Ingen har väll något att göra med någon annas ekonomi?!

• stormhelen
    Anonym (Tiffanys) skrev 2012-12-06 16:10:00 följande:
    klart jag kan lägga ut en bild...än så länge är det bara från tiffanys hemsida, men i februari när vi hämtat dom kan jag lägg upp nya på hur dom ser ut i verkligheten. Vi var och valde ut dom i butiken i London men båda mina och min m2bs måste justerar storleksmässigt plus graveras. Här kommer iaf lite bilder:

Övre bild: Förlovningsring

Vigselring

M2Bs förlovnings/Vigselring.

Jätte fina ringar. De passar super bra ihop och ser välbalanserade ut tillsammans.

Bra val tycker jag! Solig

Det viktigaste av allt oasvett priset på en ring är att man själv trivs i dden ringen man ska ha. Man ska ju bära den LÄNGE och varje dag.

Jag håller med November 2013, att du ska känna att du kan dela med dig av bilder och sådant det finns många som uppskattar det och tycker att det är roligt att se bilder på hur planeringen framskrider, vilka val man har gjort osv. Det är både roligt och inspererande! Några av mina favorittrådar är visa din klänning, visa din ring och visa din bröllopsfrisyr. Alltså trådar med mycket inspererande bilder i. Solig

• stormhelen
    Anonym (Tiffanys) skrev 2012-12-06 16:51:38 följande:
    14 Juni 2014 =) gifter vi oss!

Vet att vi är ute i god tid, men det blir ett relativt stort bröllop, eller, jag vet inte vad stort är för många, men 150 st personer blir vi iaf, och det är så mkt planering....finns så mkt att tänka på! Vårat fest-häfte tex ska innehålla en gästpresentation utav varje gäst. och bara DET tar ju hundra år...så jag har börjat lite smått med det så att man inte stressar sedan. Tiden går ju sååååå himla fort faktiskt, så lika bra attt börja i god tid!

Haha, mitt motto är att man aldrig kan vara för tidigt ute. Jag älskar att planera. Så då är det ju bra att man är samhällsplanerare. haha. =P

Det där med en kort presentation av varje gäst var en kul grej! Det kanske är något jag "snor" av dig. Solig Jag ska iaf pressentera det för min m2b.

• stormhelen
    Chicita skrev 2012-12-06 19:59:45 följande:
    En tanke (alltså plantera en tanke) till er som ska ha gästpresentationer. Flört

Det är så lätt att haka upp sig på yrke.
    "Brudens bror - jobbar på bank" - typ

Och sen kommer man till den där arbetslöse (även om det är ytterst tillfälligt för den personen) eller någon långtidssjukskriven osv.
    Och om man då omnämner alla med deras arbete i presentationen så blir det så väldigt tydligt att dom här sticker ut.
    Så min rekommendation är att man beskriver alla med en hel mening, och att man fokuserar mer på personlighet, intressen och vilken relation man har till brudparet - än på yrken.

Här finns lite tankar och även förslag. Jag har länkat till den gamla tråden i trådstarten
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m4203952.html 

Säg till om ni vill ha hjälp också Glad 

Bra tips att tänka på Chicita.

Jag hade inte tänkt att man skulle presentera deras yrken (man kan ju fråga om det är okey att man gör det innan, om man nu nödvändigt vill göra det), utan kanske typ något som "Bla bla är syster till bruden. Tidiagre i sin ungdom höll hon på med tyngdlyftning och har varit svensk mästarinna. Idag är hon sambo och stolt mor till deras gemensamma dotter. Tillsammans har de även ett bonus barn från hennes sambos tidigare äktenskap."

Svar på tråden Försäkra dyr förlovningsring?!!!