Försäkra dyr förlovningsring?!!!
Anonym (Tiffanys) skrev 2012-12-06 00:01:16 följande:
Asså människor!!!! Jag fattar inte varför ni tar er energi att sitta och döma mig för våra val utav ringar! Jag skulle aldrig få för mig att sitta och kommentera och fråga om varför man snålar och varför man väljer en billig ring, klänning osv...vi har väldigt mkt pengar och vi har råd. Punkt slut. Alla har olika budget bara att acceptera! Om någon skulle kommentera åt det andra hållet, och ifrågasätta varför man betalar för lite för en ring så skulle det inte bli sådana här diskussioner! Jätte tråkigt för dig att du inte kan välja något dyrare, men du behöver inte klanka ner på andra för att dom har råd! och jag valde inte min ring för att jag blir lyckligare, utan helt enkelt för att jag HAR den ekonomiska möjligheten att välja vilken ring som helst, så jag tog den JAG tyckte var vackrast! Kan tillägga att jag ÄR världens lyckligaste, har världens mest underbara man och vi kommer att ha ett fantastisk och JA påkostat bröllop! Om det bränns.,,så ja, då är det väl ditt problem! Sluta va så bittra och gläds er åt andra! Trodde att det var det hela BT gick ut på!
Jag håller med dig. Hur mycket pengar man lägger ner på sin ring har väll inte någon annan att göra med?
Det viktigaste är ju trotts allt att man trivs med den ringen man väljer oavsett vad den kostar. Den ska man ju bära varje dag för resten av livet.
Jag resonerar snarare tvärtom (som dig) varför lägger man ner så lite pengar på förlovnings - och vigselring? Det enda fysiska sakerna man har kvar efter bröllopet är just ringarna och fotografierna (ibland även kläderna). Så varför snålar man då på de sakerna som man faktiskt kommer att ha kvar?
Jag förstår inte hur folk kan sitta och klanka ner på hur mycket pengar andra lägger ner eller inte lägger ner på saker. Ingen har väll något att göra med någon annas ekonomi?!