Ladurée Addict skrev 2012-12-11 11:38:28 följande:
passionsblomman skrev 2012-12-11 09:43:49 följande:
Okej. Snacka om att tvåla till enskilda personer och gå till raka personliga angrepp.
"Du är så jobbig att du borde förstå att nykomlingar inte kan väntas orka prata med dig och du borde inte vara här för då får folk en fadd smak i munnen Just du, passionsblomman, kan alltså gott hålla dig härifrån"
VAR någonstans tycker du att du är trevlig, tillmötesgående och håller någon slags god ton? Som trådstartare borde du väl välkomna intresserad och uppriktiga svar och tankegångar som tillmötesgår din fråga?
Dessutom, vad är det du borde förstått skulle bli så här? Ingen är vad jag kan se uprörd över dyra ringar här, och de de känslor som finns i svall verkar inte röra pengar öht.
Det är tråkigt om du uppfattat det så. Jag menade givetvis inte att just DU ger mig fadd eftersmak i munnen! Det är din tolkning.
Jag tycker inte att det finns något anmärkningsvärt i vad jag tidigare författat. Trist om du uppfattar mig så illa.
Personen ifråga-HerrP, uttryckte inte att stora ringar är fula, utan skrev jävligt tacky! Hans inlägg var inte civiliserat, skulle jag författa ett liknande om små diamantringar skulle det bli ramaskri. Jag har full förståelse för om man har olika smak, men att kommentera någon annans val på ett så nedlåtande sätt är inte ok.
I allmänhet brukar det inte vara en särskilt god idé att diskutera dyrare inköp eller en generös hushållsekonomi. Särskilt ej om majoriteten inte delar samma socioekonomiska bakgrund och har samma valmöjligheter.
Jag får väl helt enkelt bidra med en förklaring av ordet "tacky" till en början. Det verkar råda en viss förvirring kring det:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=tacky
Jag väljer termen "tacky" för att "ful" inte riktigt beskriver den där avsaknaden av känsla för stil som jag ville åt.
Mitt inlägg var inte civiliserat? Det är uppenbarligen så att man slår ifrån sig med näbbar och klor här. Har du/ni svårt att ta att man tycker det är fult med en stor diamantring på fingret?
Jag lade inga som helst värderingar i övrigt i att man har pengar att spendera. Har man det är det bara att gratulera. Däremot - säger jag igen - går det inte att köpa god smak. För mig är det inte god smak att bära 10 karat diamant på fingret. Det är fult och tyder på en bristande stilkänsla - enligt mig.
Sedan kan man anklaga mig för att skrika om min egen åsikt, men det var det jag trodde man gjorde här?
Jag gjorde det rätt tydligt också tycker jag, att det var min personliga åsikt. Så varför ska jag då "akta mig för att uttrycka sig så"?
Familjeliv, Flashback, Brollopstorget. Det är ju ändå samma folk till väldigt stor del.