Inlägg från: SandraElisabet |Visa alla inlägg
  • SandraElisabet

Varför väcker en dyr förlovningsring så starka känslor?

Jag måste säga att den här tråden är riktigt smaskig! Hade kunnat käka popcorn till intrigerna och ordväxlingen. Tummen upp för underhållningen. ;) (Menar inget respektlöst)

Frågan är om ringens pris/storlek är en lika het debatt som budgeten för bröllopet över huvud taget? Eller är det främst det "onödiga" i att lägga pengar på ett eller två smycken?

Personligen tycker jag inte om släta ringar. Så jag ska ha en stor sten på både förlovningsring och vigselring som jag sedan växlar mellan. Känns som ett fantastiskt beslut för mig, då det är sååå jag och jag har våndats över att inte vilja ha 2 ringar (typ en slät och en med lite mer bling) för jag tycker inte att det är fint på mig.

Det är endå otroligt intressant att det är en så het debatt.... Är det för att folk blir upprörda över andra länders (usa, england etc) påverkan på den svenska?
    Ibland tror jag att många väljer dyra ringar helt enkelt för att de är dyra. Andra tycker verkligen om estetiken och andra gör sina val av traditionsskäl. Jag tror inte att det finns ett konkret svar faktiskt... Det rinner nog ganska djupt detta. :)

Svar på tråden Varför väcker en dyr förlovningsring så starka känslor?