• Mars

Brudvalsen - Vad dansar ni till?

Tre dagar kvar til dagen D.. Hua, inte förrän nu har jag lyckats att få  min blivande att öva inför brudvalsen.
    Vi är båda rätt kass på att dansa pardans.. speciellt vals verkar det som.

Någon som vet om det funkar med vals till Björn Skifs och Agnes "When you tell the world you´re mine?

Blev nyfiken att höra vad ni dansar till första dansen.

• Svar på tråden Brudvalsen - Vad dansar ni till?
  • Alyllyra

"When you tell the world you're mine" är ju inte en vals (3-takt), men en väldigt fin låt ändå! Och man kan ju dansa på något annat sätt, det behöver inte vara en-två-tre, en-två-tre...

Vi tänkte nog danska lite mer tryckare (ingen av oss kan dansa heller!), låt är dock inte bestämt än även om jag har mina önskningar Glad 

• Niini

Vi är inga hejare på vals så vi valde en där man tydligt hörde takten-
    Finlanders - Taas päivä kaunein on

• Memsan

Vi har valt en lite gladare låt- Home med Edward sharpe & the magnetic Zeros

• Fjärilen

Vi struntade i vals då inget av oss gillar vals. Vi dansade till That´s Amore med Dean Martin.

• lillsmilla

Inte heller för oss blir det vals! Det blir en klassisk tryckare till "vår" låt - Takida, Curly Sue

• Chicita

Vi dansade inte alls Flört
    Maken har två vänsterfötter, och min vänsterfot är så trasig att jag knappt kunde stå på den efter fotografering och vigsel.
    Men det hade vi räknat med också så det var ingen dans inplanerad  

• Johanna78

Vi har nog tänkt dansa till Linnea henrikssons, "Dansa med mig"
    En jättefin sång, faktiskt i valstakt, men går lika bra med "tryckare".

Sedan har jag varit på bröllop där de inte kände för att ha med ngn brudvals alls, utan paret gick upp och ur högtalarna kom Fågeldansen vilket fick upp alla på golvet och satte nivån för festen;)

Ett annat par buggade loss till "Inget stoppar oss nu" ( I natt i natt...)

Välj den form som passar er bäst - då blir det nog bäst!

Lycka till!

• Mmmaria

Vi valde "vår" låt "I´ll fly with you" (Gigi D'Agostino) som var omgjord från eurodisco till foxtrot. Vi tog en danslektion och övade någon gång efter det. MEN när det var dags att dansa blev det någon form av tryckare för min klänning var helt omöjlig att dansa i. Det blir aldrig som man tänkt sig, men det var helt ok i alla fall.

• Alyllyra
    Johanna78 skrev 2012-12-11 13:32:13 följande:
    Vi har nog tänkt dansa till Linnea henrikssons, "Dansa med mig"
    Precis den vill jag också ha! Ska bara övertala min sambo om att han också vill det Flört
  • JesFre

Vi har redan börjat prata om vad vi ska dansa till och har börjat öva på valsen trots att bröloppet kommer ske under 2015. 
    Vi har haft tankar på Enjoy the Silence, men nyaste ideen är faktiskt Celia Sheen när hon spelar Midsomer Murders soundtracket på theremin. Vet att det inte är en kärlekslåt men den har trevlig takt och efter att ha sett alla morden i midsomer avsnitt så där 5 gånger så känns det helt rätt Glad

länk till låten. 

Svar på tråden Brudvalsen - Vad dansar ni till?