• Mars

Brudvalsen - Vad dansar ni till?

Tre dagar kvar til dagen D.. Hua, inte förrän nu har jag lyckats att få  min blivande att öva inför brudvalsen.
    Vi är båda rätt kass på att dansa pardans.. speciellt vals verkar det som.

Någon som vet om det funkar med vals till Björn Skifs och Agnes "When you tell the world you´re mine?

Blev nyfiken att höra vad ni dansar till första dansen.

• Svar på tråden Brudvalsen - Vad dansar ni till?
  • Fru Kauko

" Stuck on you " Ska vi dansa till. Vi lyssnade på Techno versionen i yngre åren tillsammans och tycker båda
    att den är väldigt fin i orginalversion. :)

• daniiel

Vi valde mellan:

Imelda May - Falling in love with you again
    Amanda Jenssen - I choose you
    Lifehouse - You and me

Det blev Amanda Jenssen, beslutat samma dag, men jag hade gärna dansat till vilken som av dom låtarna. Tycker alla är fina :)

• Boringbrick

Nu ska jag inte gifta mig än på ett tag men har nog kommit fram till att "Come what may" - Ewan Mcgregor & Nicole Kidman, från filmen "Moulin Rouge" blir bra :) Den fungerar säkert att dansa till om man vill och den har superfin text! :) 

• amelian

Vi gör ett försök på brudvals, må det bära eller brista. Det viktigaste är att vi har roligt. Vi kommer dansa till Nothing else matters.

• Aleksandra

Det blir en vanlig tryckare för oss eftersom ingen av oss kan dansa vals :/ men vi dansar till Aerosmiths - I don't wanna miss a thing :)

• Aniara4

Vi blev lite överambitiösa, gick och lärde oss dansa wienervals, och dansade till Sjostakovitjs berömda vals no2. Det gick jättebra när vi övade hemma (till slut), men vi hade glömt räkna med en stor lång klänning, en viss alkoholkonsumtion, och det faktum att klänningen satt snörd runt revbenen så att jag inte kunde djupandas på hela dagen, och när jag ansträngde mig lite mer så fick jag syrebrist och höll på att svimma...

Men några korta stunder var vi riktigt tjusiga!

Sen fortsatte vi tillsammans med gästerna med Take this waltz (Leonard Cohen) som jag älskar men tyckte var lite deppig för en brudvals, och sedan gick det över till foxtrot-låtar. Vi hade också tänkt ha Annie's Song, jag minns faktiskt inte vad som hände med den. Det kanske kändes som att det blev för många valser?

• Mmmaria
    Boringbrick skrev 2012-12-20 01:34:58 följande:
    Nu ska jag inte gifta mig än på ett tag men har nog kommit fram till att "Come what may" - Ewan Mcgregor & Nicole Kidman, från filmen "Moulin Rouge" blir bra :) Den fungerar säkert att dansa till om man vill och den har superfin text! :)
    Hade också starka funderingar på den innan vi hittade vår låt. Jättevacker text och melodi. Däremot känns slutet lite svårt att dansa till, men man kan ju "klippa" tidigare. Älskar filmen!
  • WinterWonderland

Vi har nog bestämt oss för "At last" med Etta James. Har alltid tyckt att den är så vacker.

• Allis

Vi ska twista till Beatles "Twist and shout" för det var så studentpuben vi träffades på för måååååååånga år sedan hette :).

• Hoffsennanen Tottoplex

Inte många som dansar vals...väldigt svårt att hitta en låt till vals man gillar tycker jag!

Svar på tråden Brudvalsen - Vad dansar ni till?