• Mars

Brudvalsen - Vad dansar ni till?

Tre dagar kvar til dagen D.. Hua, inte förrän nu har jag lyckats att få  min blivande att öva inför brudvalsen.
    Vi är båda rätt kass på att dansa pardans.. speciellt vals verkar det som.

Någon som vet om det funkar med vals till Björn Skifs och Agnes "When you tell the world you´re mine?

Blev nyfiken att höra vad ni dansar till första dansen.

• Svar på tråden Brudvalsen - Vad dansar ni till?
  • PiaB

Vi ska dansa till The time of my life, ur Dirty dancing. Det blir en kul grej bara eftersom det är en av mina favoritfilmer och favoritlåt. Blivande mannen hatar musikfilmer så det är ett under att han sett den med mig, bara för att jag gillar den

Han sa själv att den kan vi väl dansa till? Och han vill inleda med den klassiska frasen Nobody puts Baby in the corner, och bjuda upp mig. Vi har aldrig dansat och funderar på att inte öva så det verkligen blir spontant och galet. Jag kan bugga så jag får väl styra honom lite, och tryckare funkar ju alltid

• Vicke01

Ingen av oss är jättebra på att dansa, men vi funderar på att öva in några roliga steg till en bra dubstep-låt

• Fial8

Bandet ska börja med wienervals för att efter en par minuter slå om till en rolig bugglåt, gärna en rivig schlager. Exakt vilka låtar vet vi inte än dock.

• FrökenErika
    JesFre skrev 2012-12-11 14:59:49 följande:
    Vi har redan börjat prata om vad vi ska dansa till och har börjat öva på valsen trots att bröloppet kommer ske under 2015.
    Vi har haft tankar på Enjoy the Silence, men nyaste ideen är faktiskt Celia Sheen när hon spelar Midsomer Murders soundtracket på theremin. Vet att det inte är en kärlekslåt men den har trevlig takt och efter att ha sett alla morden i midsomer avsnitt så där 5 gånger så känns det helt rätt Glad

" target="_blank">

länk till låten.

Gud vilken bra ide!! Jag hoppas du ursäktar om vi delar den med er i såfall, jag gick igång på alla cylindrar på denna! Jag har dock hittat en annan som jag tror att min m2b kommer gilla lika skarpt, eftersom han är mer åt hårdrockar hållet.

">

Diablo Swing Orchestra, Pink Noise Waltz

Så vi får se vem som får sin vilja fram, rockaren eller gotharen! ;P

• Memsan

oooh! varför hörde jag inte dom här låtarna innan mitt bröllop! Love it love it love it!

• CJIGBG

Well, det var enkelt val för oss. Jag är från Roslagen, mannen från västkusten och vi ville kunna dansa riktig vals ergo blev det Evert Taubes Calle Schewens vals :j

• idak86

Min blivande har två vänsterfötter,och han är inte så pigg på att dansa,men jag har lyckats förhandlat mig till en dans till Kents "Utan dina andetag". 

• johannaochdennis

Åhh satt precis och tänkte på det samma! Tack för alla tips!

Vi velar väldigt, men är väll mest inne på :

Have I Told you lately(that I love you) fast med Björn Skifs

Unchained Melody gillar vi också =)

• Heart80

Vi har valt Utan dina andetag. Hittade denna cover på youtube. Vi älskar den!

• hanna84

Tack kära ni för alla fina tips!! Själv har jag hittills tänkt att vi ska dansa till Engel med Rasmus Seebach men nu får jag kanske tänka till ett varv till...

• Jessica B

Även vi har valt Utan dina andetag!

• TheD

Vals för vår del så klart, till "Tulpen aus amsterdam"

Far och dottervals blev till "Morning has broken" för att pappa sjöng den för mig och min lillasyster när vi var små.

Svar på tråden Brudvalsen - Vad dansar ni till?