• JensO

Förlovade, kluven vid " frieri "

Hej! Jag och min sambo har varit förlovade i snart ett år, och vårt barn kommer inom kort ( hon har två sen tidigare kanske bör tilläggas ) Och båda är säkra på att vi vill gifta oss en dag, men nu är det så att hon han före med själva förlovningsdelen, så nu vill jag lixom ta tag i saken och "fria" tänkte jag, fast vi som sagt redan är förlovade. Hade tänkt se till att få ut henne från hemmet hela dagen, och sedan göra det så romantiskt som möjligt med rosblad, bad, massage, tre rätters, romantisk musik etc ( får göra så gott det går med en liten bebis på ca 2 månader :) ), och även tänkt gå ner på knä och "fria" fast med en leksaksring ( hon vill säkert vara med att bestämma :) ) Frågan är egentligen om det är ett bra tillvägagångssätt? För hon kan ju inte ha tre ringar :O eller? Hur brukar folk göra? Och vill ju lixom få fram att jag tycker det börjar bli dags :) Och göra det på ett förhoppningsvis lyckat sätt :)

• Svar på tråden Förlovade, kluven vid " frieri "
  • JensO

Ah men dåså :) nej det verkar ju lite överflödigt. Köper nog ett fint smycke vid sidan av. Friar för att jag vill gifta mig

• JensO

Tackar :) ja jag hoppas hon tycker om det. Ah, så du har en förlovningsring, ring vid frieri, samt vigsel? Tack så mycket :) det får vi säkert

• JensO

Sant sant! Tåls att tänka på. Men lutar åt Ett fint halsband eller örhängen. Jo, egentligen är det ju att jag vill visa det hela på ett så fint sätt som möjligt. Tack :) och det skall jag göra

• JensO

Ja, det är ju lite mer speciellt att faktiskt få en ring kanske. Huvudsaken är att hon blir lycklig :) Så du har alltså två ringar, snart tre? Kommer du använda alla då ? Och hur blir det med gravering, eftersom vi redan är förlovade. Ska det ändå vara detta frieri datum? Fast vi redan sagt ja ? :) oh vilken röra :P

• JensO

Ah ! Låter ju bra. Nu blev det mycket att fundera över :) Någe i smyckes form blir det i alla fall. Känns mycket roligare och mer rätt. Hoppas ni får ett lyckat och fint bröllop :)

• JensO

Allas åsikter känns vettiga :) men kommer att göra själva frieriet samt nu troligen en ring, känns mer speciellt. Och vill ju att det ska vara det :) viktigaste är att det blir romantiskt och uppskattat. Och ja, jag har ett datum i åtanke, så kommer fråga om det passar damen i fråga :) Sen hur hon vill göra med ringen är upp till henne, men tror hon kommer vilja ha den runt halsen :) vilket hon pratat om tidigare så. Tack för alla lycka till :) känns som det behövs när man vill att allt ska bli precis rätt :P

Svar på tråden Förlovade, kluven vid " frieri "