• emzerus83

Förlovade, kluven vid " frieri "

Min blivande man friade med en silverring i somras....som han liksom trädde på mitt vänstra ringfinger när jag sagt ja. Men efter den kvällen sen så har jag bara använt den på högra handen ibland. men jag tyuckte om att få en ring när han friade :)

Vi var förlovade innan o jag hade eller har en förlovningsring... min riktiga vigselring ligger o väntar nu att få bli använd :)

Jag tycker det låter jätteromantiskt att göra som du tänkt! vare sig du friar med en ring eller halsband eller liknande så tror jag att hon kommer bli jätteglad o överraskad!!

Lycka till!

• emzerus83

Ja jag har sanart tre ringar men på mitt vänstra ringfinger sitter just nu bara förlovningsringen o sen efter vi gift oss även vigselringen. Alltså 2 ringar på samma finger. Den ringen som han friade med kommer jag bara använda ibland på min högra hand... brukar bli mer till fest än till vardags liksom när jag vill ha lite extra smycken på mig :)

Den ring han friade med är inte graverad...förlovningsringen graverades när vi förlovade oss o vigselringen i den kommer datum för vigsel att stå...:)

Så har iaf vi gjort...finns väl inga direkta rätt eller fel i detta :)

Svar på tråden Förlovade, kluven vid " frieri "