Barnlängtan vid ung ålder
Här har vi en till då antar jag.
Jag har haft barnlängtan väldigt länge men jag har ändå känt att jag vill ha en stabil grund att stå på. Vi är 23 och 24 år gamla och i sommar gifter vi oss, närmare bestämt i juli. Han har stabilt jobb, jag har stabilt jobb och vi är båda klara med vår utbildning. Egentligen skulle jag vilja vidareutbilda mig till barnmorska innan vi kör på barn men det går verkligen inte att vänta längre. Jag har ju min grundutbildning och ett jobb så jag sitter inte i sjön så att säga.
Så vi har sagt att i slutet av april kör vi igång med bebisverkstaden. Så går det på en gång då så blir det ett tidigt 2014 barn.
Det är passande för då har båda våra hundar hunnit förbi 2 års strecket också plus att vi hinner köpa en ny bil och så flyttar vi till ett mycket större boende nästa vecka. Så även om det inte finns perfekta tillfällen att skaffa barn så finns det i alla fall mindre dåliga tillfällen. Så detta ser vi som ett mindre dåligt tillfälle då vi har den stabila grund vi vill ha.
Jag är faktiskt den som varit mest för det här med bröllop och barn men han är inte speciellt svår att övertyga när det kommer till sådana här saker då vi vill samma saker i livet så det känns skönt.