Barnlängtan vid ung ålder
Anonym (barnlängtan) skrev 2012-12-20 21:34:10 följande:
Trådnamnet säger allt: barnlängtan vid ung ålder. Jag har väldigt stor barnlängtan och jag är "bara" 20 år. Hur hanterar man det?
Finns säkert fler som mig.
Här inne kan vi diskutera och förstå varandra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-21 02:05
Självklart får även ni andra i alla åldrar också vara med. Man kan ju absolut ha barnlängtan oavsett ålder. ;)
Jag känner absolut igen mig. Jag fick de första barnsuget när jag var sisådär 14 år, vilket var en jobbig period, jag ville ju men ville ändå inte( ni förstår nog vad jag menar). Har nu träffat en ny kille(han är 26, jag 19) som är helt fantastisk och har ett ordnat liv, för att inte nämna hans kärlek till små. Jag tar studenten nu och jag planerar att studera vidare(4 år plus jobba ett år efter), har däremot redan/fortfarande den där längtan efter barn.. Mitt "problem" är väl till största del att jag inte vill ha denna längtan än, den sätter käppar i hjulet för mina framtidsplaner!
För mig är barn meningen med livet, därför vill jag ju att mina barn ska få de bästa möjliga förutsättningarna. Även om vi skulle klara oss bra på hans lön så kommer de inte på tal, jag måste plugga, men jag hade hellre haft en bebismage och renoverat barnrum just nu..hur tacklar man det här?