Jag ar lite besviken pa min mammas presenter till min fastman...
ojojoj
där ser man vad kulturkrockar kan ställa till det, vad som är kutym i grekland är inte samma sak i sverige.
Det kanske du måste förklara för din blivande så han förstår att det inte är samma kutym i sverige att överösa folk med dyrbara äkta smycken??
Sen kan väl jag om du ursäktar tycka att nog är det väl endå barnens högtid o de ska ha gåvor. Vuxet folk bör väl kunna inhandla de saker de vill ha själv??
mina föräldrar ger min sambo julklappar, jag får inga julklappar av hans föräldrar och det stör mig inte ett dugg, de köper till vår gemensamma son o även till mina barn som jag har sedan ett tidigare förhållande.
de julklappar min sambo får av mina föräldrar är husgeråd typ kökssaker som stekpannor, kastrull underlägg o han fick faktiskt en Axe deodorant o Axe showergel nu i julklapp förutom stekpanna o varma strumpor.
Tycker nog att det är lite småaktigt o anklaga sin mor för att handla snikgrejer, det hade varit ännu sämre om hon inte hade köpt alls om man ska se på saken på det viset.
så bara för att du får rikemanssmycken av dina svärföräldrar så betyder det inte att din mamma måste ge din sambo rikemanssmycken eller andra dyrbara grejer, alla har inte råd att köpa dyra rikemans smycken o andra väldigt värdefulla dyra saker.
Visa att du är vuxen o sluta klaga på din mor som ändå köpte nått åt din sambo även om det "bara" var deodorant o hårgele...