Jag ar lite besviken pa min mammas presenter till min fastman...
Min fastmans foraldrar brukar ge mig smycken i julklapp och fodelsedagspresent (ibland saker hans mamma haft, ibland nya men alltid akta). Dessutom far jag alltid presenter av hans mostrar och fastrar, till exempel en handvaska eller en klanning. Hans familj har annu mindre pengar an min. Men dom ar Greker och gavor och gastfrihet ar viktigt.
I ar gav min mamma foljande julklappar till min fastman nar vi kom till Sverige over julen:
En silikon-pensel man ska ha nar man bakar. Hon gav honom en exakt likadan forra aret som present (inte vid jul).
En kokbok fran Arla, dar alla recept inneholl Arla-ingredienser som "Arla's kesella med lok och timjansmak", tex. Jag ar ganska saker pa att hon fatt den gratis eftersom hon brukade jobba pa Arla, och det vet min fastman om.
En helt vanlig Nivea deodorant som man kan kopa vart som helst.
En helt vanlig burk med har-gele som man kan kopa vart som helst.
En ask med chokladtryffel som vi sedan sag var pa rea pa den lokala narbutiken.
Egentligen var det ju ganska manga saker, men jag tror att hon har kopt allting pa ICA nere pa hornet, och det verkade aven fastmannen inse. Det ar inte sakerna eller kostnaden jag bryr mej om, men jag undar hur jag sjalv skulle kanna mig om jag kom till hans familjehem over jul, dar ingen pratar engelska med mig, och sedan fa gavor som verkar signalera "dig kostar vi inte pa vare sig tid eller pengar".
Han har inte sagt nagot rent ut men jag tror att han blev lite lessen, speciellt som att jag fick en massa fina klader i present medan han satt dar med sin lilla hargele. Jag vet inte om jag borde be om ursakt till min fastman for min mammas presenter eller lata bli att gora en grej av det?