maxmamma skrev 2013-01-01 18:26:10 följande:
TS satt ju visst o tala om hur bra o fint det var att hennes svärföräldrar gav dyrbara äkta smycken och att det var pinsamt att hennes egen morsa inte ställde upp o köpte dyrare gåvor än det han nu fick
jag har inte läst in några ord som inte finns. Jag får hoppas du är läskunning PiaB iom att du ända har läst vad hon skrivit.
Nä sitt där ni på era höga hästar, får hoppas ni vaknar en vacker dag o inser att allt är inte pengar som räknas.
Nu har jag läst igen och kan inte för mitt liv se var det står att TS tycker det är så "bra och fint att hennes svärföräldrar gav dyrbara äkta smycken och att det var pinsamt att hennes morsa inte ställde upp och köpte dyrare gåvor än det han nu fick".
Däremot känner jag mig fruktansvärt förödmjukad av att bli ifrågasatt om jag är läskunnig och att jag sitter på höga hästar. Det är sådana personangrepp som gör att jag kommer ligga väldigt lågt på det här forumet i fortsättningen. Inte för att jag bryr mig om vad maxmamma tycker om mig men det hör inte hemma på ett civilserat forum.
Vi har alla olika åsikter och det har vi rätt till. Men att gå till personangrepp på både mig och TS är ovärdigt. TS skriker du åt att hon ska växa upp och att hon är glad att det inte är hennes dotter och hittar på en massa saker som hon inte sagt. Ingenstans säger hon att mamman är snål men det spelar ingen roll, du har ju bestämt dig.
Du skriver också något om att vissa tycker det är okej att TS sitter och gnäller över billiga presenter och att du lätt förstår vilka som är vettiga här. Det vettiga vore att kunna diskutera frågan, ska hon prata med sin mamma eller inte göra en stor grej. Hon frågar inte vad vi tycker om hennes tanar och om vi tycker något kan man framföra det på ett snyggt sätt. Att sedan slänga dit att hon inte kan vara mycket mer än 20 år...
Annamolly; varsågod, det var så lite. Jag har oerhört svårt att se personangrepp både på forum och på riktigt. Mobbing är ingenting som hör varken barn- eller vuxenlivet till. Du får ha vilka åsikter du vill. Jag behöver inte tycka lika men det betyder inte att jag har rätt att angripa dig som person. Personligen ska jag passa mig för att svara i trådar beroende på vem som skriver i den. Har ingen lust att bli tillskriven egenskaper bara för att jag kanske inte tycker som majoriteten.
Nu ska jag fortsätta fira min födelsedag. Hoppas jag når ner till fikabordet från mina höga hästar.