Inlägg från: CharliesChoice |Visa alla inlägg
  • CharliesChoice

stormhelen skrev 2013-04-12 10:19:13 följande:

Jätte fina ringar.

Som jag sa i en annan tråd så tycker jag att det är finast om man har samma slipning på diamanterna. Men när det är en enstensring som har en slipning och den andra ringen som har diamanter  i skenan med en annan slipning så funkar det att kombinera dem. Jätte snyggt! Så där fick jag! Haha. Solig

Jag har dock både ock, jag har ju dessutom blandning inom förlovningsringen.

Syns kanske inte så bra på den förra bilden, men såhär ser det ut:
  • CharliesChoice
    stormhelen skrev 2013-04-12 10:30:02 följande:

Aha!

Nej, det syntes inte på bilden.

Vilket litet bus frö du är! Flört

Det var en ovanlig kombination, jag har aldrig sett en sådan ring. Vart köpte du den? Har du låtit gjöra den hos en guldsmed eller har du köpt den i butik?

Japp, busigt värre!

Ja, det är en ovanlig kombo som jag är jättestolt och glad över! Historien är sådan att min blivande make valde en förlovningsring till mig. Tyvärr blev den för stor och när den förminskades så sprack den. På det hela taget var den inte så robust som en vardagsring ska vara, därför valde vi att skrota den och göra en ny i mer hållbar design.

Vi tog stenarna från den gamla ringen och min sambo ritade ett förslag på hur de skulle sitta i den nya. Inspirationen kom från "orginalringen". Guldsmeden kom med tips om hur det skulle bli hållbart. Slutresultatet är en 2,2 mm hög, 4 mm bred halvflack ring med softade kanter, 3 st princesser på vardera 0,03 i mitten och totalt 20 st 0,01 brillianter på sidorna.

Till vigselringen har jag köpt en sten på 0,47ct VS, H, heart&arrows från USA. Fattningen har jag själv ritat tillsammans med smeden. Skenan är 3,5 mm bred.

Totalt sett, inklusive kostnaden för orginalringen, är detta billigare än om jag hade köpt nåt liknande "färdigt", tex schalins. Jag tycker det är fantastiskt att man kan få nåt helt unikt och egendesignat för lägre kostnad än om du köper nåt från en katalog!
  • CharliesChoice
    Ela skrev 2013-04-17 11:06:46 följande:

Den här har jag gått o förälskat mig i.. Ska byta ut förlovningsringen till en likadan som skenan är i denna.
    Tror jag.. Tidigare ville jag ha en med svarta o vita diamanter till min nuvarande ring.. Velig! ;)

Underbar ring, älskar den sirliga "petite" känslan!
  • CharliesChoice
    Ela skrev 2013-04-17 11:23:33 följande:

Ev denna till. Vad tror ni?
    Fantastiskt snyggt!! Jag hade gääärna haft nåt liknande men min blivande make gillar lite mer robust, och jag har stora "okvinnliga" händer. Mina är nåt åt det hållet fast med en mer robust känsla liksom..
  • CharliesChoice
    LadyTeague skrev 2013-04-17 11:43:00 följande:
    Surfade in på familjeliv.se och hittade denna annons:

Eftersom att mina ringar var med så blev jag lite glad och ville dela med mig Solig

Måste också säga att ringen med den lila stenen är otroligt snygg!
    Jättekul, grattis! Du är stilbildande! fatta vad många som är på familjeliv o ser din ring!!
  • CharliesChoice
    Troskafki skrev 2013-04-21 18:55:26 följande:
    och här är ringen då... länkarna funkar ju inte:

Suuuperfin ring! Är den gammal?
  • CharliesChoice
    Coffie skrev 2013-04-23 18:16:37 följande:

Här är mina ringar...
    Jäklar vad coolt och snyggt! Jag önskar jag var så modig! Älskar kombinationen av safiren, diamanterna och de två guldfärgerna.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013