brud20130817 skrev 2013-02-21 19:36:01 följande:
Hej,
jag har svårt att bestämma mig för vilken ring jag vill ha. Jag och sambon gifter oss i augusti så det är väl ingen stress att hitta ringen än. Har tittat på ringar som matchar förlovningsringen (samma kupning) och dt är både bekvämt och snyggt samtidigt som ringen längs ned glittrade så härligt på fingret att jag blev alldeles kär. Ska man satsa på praktiskt och snyggt eller på lite mer glitter tro? Vad säger ni som redan valt ringar?
Jag tycker att denna ring var jätte vacker. Personligen så tycker jag att det är lite tråkigt med ringar som är helt släta utan någon form av utsmyckning (det behöver inte vara diamanter eller andra stenar på ringen), men jag tycker om när det finns någon liten detalj på ringen.
Men detta är ju min personliga smak, och smaken är ju högst inviduell.
Men det viktigaste är ju inte vad jag eller någon annan tycker, utan vad DU tycker. Det är ju du som ska bära ringen för rästen av ditt liv (förhoppningsvis). Vad skulle du känna dig mest bekväm med?
Det var ju ganska så smart av Emmalinnea att ändra sin släta ring i efterhand, då hon har "gått in ringen" så att säga och hunnit känna efter med vad hon ville ha.
Så om du är lite osäker så kan ju det vara ett alternativ att skaffa dig en helt slätring som du vid ett senare tillfälle låter en guldsmed lägga in stenar eller vad du nu vill ha i din ring.