Frustrerad över jobb och framtid
Ja här är en till som känner igen sig i det du skriver.
Jag går runt varenda dag och oroar mig för framtiden. Har just nu ett jobb som jag i höstas blev sjuk av, så har varit sjukskriven i 2 månader nu och började jobba halvtid igår men det gick inte bra alls...
Min arbetsgivare kan inte placera om mig, jag orkar inte slita ut mig mycket längre till och kan inte säga upp mig utan att jag har någonting annat. Så det känns verkligen som ett dilemma..
Har sökt en massa jobb de senaste månaderna utan resultat så jag börjar bli riktigt pressad över hur jag ska göra. Min högsta dröm är att jag bara ska få ha ett jobb som känns helt okej att gå till, helst också roligt, för det har jag aldrig någonsin haft. Vi pratar dessutom att skaffa barn men det lär det inte bli någonting av sålänge jag är kvar på mitt nuvarande fysiskt slitsamma arbete, är arbetslös eller är mitt uppe i en utbildning.
Jag har också velat en massa fram och tillbaka när det gäller studier, är rädd att kasta bort både tid och pengar på nåt som inte leder någon vart. Men idag hittade jag faktiskt och sökte till en utbildning i en närliggande stad som jag tycker verkar jätterolig och som känns lovande inför framtiden. I alla fall om man läser skolans beskrivning av utbildningen... Så nu hoppas jag innerligt att få komma in på den så att jag kan slippa mitt jobb om ca en månad!!