Era favoritinslag under middagen?
Jag skulle inte vilja vara med om det som Anneli256 berättar om. Det är väldigt likt en sak jag råkade ut för på ett bröllop där jag aldrig träffat brudparet.
Man känner sig rätt dum när man sitter där och ska säga något om någon man aldrig träffat inför folk man inte känner...
Och så finns det ju en del som mår riktigt dåligt av att hamna i rampljuset också.
Så om du ska involvera gästerna så bör du veta att de som blir involverade är med på det. Annars kan det leda till tråkigheter och inte roligheter...
Vi hade i och för sig ett medeltidsbröllop, så underhållningen mellan serveringarna var ju gycklare och musiker.
Men musik (speciellt om det är lite mer bakgrundsmusik) kan vara rätt trevligt. Och om det händer något (någon sorts oväntad underhållning alltså) är också trevligt.
Det jag uppskattar mest är ändock en genomtänkt bordsplacering där jag får möjlighet att prata med bordsgrannarna, för det är ju det som gör midddagen trevlig för mig som gäst. Alltså samtalen runt bordet...
Jag tror inte att du behöver oroa dig för att du inte ska få ihop massa saker som ska "hända" under kvällen.
Om det inte är så många tal anmälda så kanske du kan hålla ett? Och du kanske kan ta någon som du tycker borde hålla tal i örat och be att denne säger i alla fall något litet.
Ett bildspel kan också vara trevligt att se på