• Boringbrick

Berlocker?

Hej! Det är så att jag fick ett underbart berlockarmband av min pojkvän i julklapp. Jag fick två berlocker på den också, tanken är att vi ska fylla på med nya berlocker vid speciella händelser. Så nu är min fråga, någon som har något tips på var man kan hitta fina berlocker till bra priser? De ska alltså vara i silver likt armbandet tack på förhand för tips!

• Svar på tråden Berlocker?
  • PiaB

Jag har ett sånt armband som jag fått av min blivande man. Han fyller på med en berlock vid speciella tillfällen, som våra årsdagar, grattis till nya jobbet o.s.v. Det är ett Tomas Sabo och de finns nog på de flesta smyckesaffärer. Iaf vet jag att Smycka har dem, men har tittat i många olika fönster. Beror på vad du menar med billigt, de finns från 200 nånting och uppåt. Sedan tror jag de flesta har vanliga berlocker, alltså inget speciellt märke, från under 200. Jätteroligt är det med armbandet, jag älskar mitt och tar aldrig av det

• FrökenMäkelä

Nu finns det ju även många andra som säljer berlocker som inte är Thomas Sabo....

Är det ett Thomas Sabo armband du fått och vill hålla dig till dem berlockerna så kan man hitta återförsäljare via hemsidan. De varierar väldigt vem som säljer detta märke och det är långt ifrån många smyckeskjedor som har dem.

Guldfynd har inte Thomas Sabo de har ett annant märke Mood eller vad de nu heter.

• PiaB

Okej, jag ser då Thomas Sabo överallt iallafall. Men det kanske är samma kedja jag råkar gå förbi och tittar i fönstret Har många stora köpcentrum runtomkring (Stockholmstrakten) och det blir ju att man går förbi samma ställe flera gånger då man knappt hittar ut {#emotions_dlg.tongue-out}

Men ang. kvalitén vill jag säga att mina är jätte repiga, eftersom jag som sagt använder dem jämt. Så jag skulle lika gärna kunna ha en billigare sort, men jag köper dem inte själv. Man får betala extra för namnet, som på allt annat som har ett namn

• FrökenMäkelä
    PiaB skrev 2013-01-04 12:06:00 följande:

Okej, jag ser då Thomas Sabo överallt iallafall. Men det kanske är samma kedja jag råkar gå förbi och tittar i fönstret Har många stora köpcentrum runtomkring (Stockholmstrakten) och det blir ju att man går förbi samma ställe flera gånger då man knappt hittar ut {#emotions_dlg.tongue-out}

Ja det är säkert stor skilland beroende på var man bor. Men i min stad är där bara en återförsäljare. Samma på två köpcentran jag brukar shoppa på men som ligger i olika städer. Därför jag skrev att kolla på hemsidan för återförsäljaren.
  • Boringbrick

Tack för svar! Bor i Sthlm så affärer både i stan och nätet funkar :) är inte Thomas Sabo, vet bara att han köpte det på hallbergs guld. Berlockerna han köpte kostade runt 400 styck och det verkar det vara bra kvalité men tänkte om det fanns för runt 200 kanske? Vill inte att min stackars pojkvän ska behöva lägga så mycket pengar på mig för något som är så smått är alltså ett sådant armband där man har "hängande" berlocker, förstår ni vad jag menar?

• FrökenMäkelä

Hallbergs Guld är återförsäljare av Thomas Sabo så det är nog det du fått.

Thomas Sabos berlocker kostar från 290kr och uppåt så de är inte jättebilliga. Men får man dem vid speciella tillfällen så gör det ju inget att de är lite dyrare. Men annars har ju guldfynd som sagt och de burkar ha lite kampanjer på sina berlocker så ibland får man 3 för 2 osv..

• Kitty85

Hallbergs Guld är inte återförsäljare för Thomas Sabo. Vi har våra egna armband och berlocker med karbinhake som påminner om Sabo. Guldfynd har massor av fina berlocker till den typen av armband. Bra pris o hållbarhet, ibland bättre än Sabo.

• FrökenMäkelä
    Kitty85 skrev 2013-01-04 20:56:36 följande:
    Hallbergs Guld är inte återförsäljare för Thomas Sabo.

Förlåt det stämmer. Tänkte på Hedbergs Guld som är återförsäljare.

• Boringbrick

Tack för svaren! Ska väl ta mig en titt på bl.a. Guldfynd då och se hur de ser ut

Svar på tråden Berlocker?