Tips på "billigt" men lyxigt bröllop
När vi började planera tittade vi på lokaler och tänkte göra allt själv, inte för att vi egentligen vill det men trodde det skulle bli betydligt billigare så. Men när vi räknat ut vad lokalerna vi ville ha kostade i hyra plus vad all mat, dryck, pynt m.m. skulle gå på insåg vi att det inte blev billigare, inte för oss iaf. Nu kanske vi undermedvetet tittade på dyrare alternativ eftersom vi egentligen inte vill fixa allt själv. Speciellt inte laga mat, servera och städa efteråt.
Så vi ska vara på ett värdshus som fixar allt och vårat bröllopspaket som är ca 5 rätter inkl dryck blir billigare, eller iaf inte dyrare än om vi gjort allt själv. Nu går det ju att komma väldigt billigt undan som sagt, om man t.ex. hittar en gratis lokal och har en massa vänner som kan hjälpa till med nästan allt.
Sedan älskar jag eBay. Jag handlar allt där, även inte till bröllopet. Jag har köpt brudklänning, brudskor, smycken, två tärnklänningar och våra ringar där. Alltsomallt har det gått på 4000 Så gillar jag att handla