Inlägg från: LNLT |Visa alla inlägg
  • LNLT

Vilka sorts bröllops finns det...? Hur gjorde NI!?

*kyrkligt bröllop med hela tjocka släkten, vännerna o festen - den "klassiska".

*Borgligt med två vittnen

*Gifta sig utomlands, ha festen hemma senare

*gifta sig i sambands med barnets dop, överraskningsgrejen

Vilka alternativ finns?

Vi har väl mest varit inne på den första jag nämnde - men den blir tok-dyr, så vi letar roliga alternativ!

• Svar på tråden Vilka sorts bröllops finns det...? Hur gjorde NI!?
  • LNLT

Vi vill prioritera: bjuda på mat, dryck (fri bar) och helt enkelt det som gör det till en rolig fest för gästerna och oss.
    och ringar, hur vi än kompromissat kan vi inte välja billigare ringar!
    ca 70-75gäöster, all släkt inräknad trots att vissa vill vi inte bjuda men i vår säkt GÖR man bara så helt enkel, alla bjuds.

Summan vi hamnar på är runt 47 000kr. Kanske inte mkt för vissa, men mkt för oss. Vi är nyblivna föräldrar, en av oss har fast jobb o den andre studerar. Inte optimalt kanske, men vi har varit tillsammans i strax under 10år och nu är det fasen dags!

Jag är mest intresserad av olika alternativ - försökt tänka lite o fundera.
    Jag är ingen pysselmänniska, kan max tänka mig att sprida ut lite ljus o nån blomma på borden ev "krossat glas" (stenar som ser ut som glas eller liknande)

Sambon vill ha kyrkligt men kan överväga annat.

• LNLT

Vi har räknat med buffe (catering 13 000 eller hemgjord för 5000),
    tysklands öl vin cider och sen avec till kaffet ca 5000kr totalt dryck

en vanlig klänning ist för bröllopsklänning,

lokal tror vi går på 2000kr, inväntar svar ifrån en lokal och där har de även erbjudande om catering så jag frågade om paketpris osv

• LNLT
    marsmat skrev 2013-06-06 09:44:53 följande:
    Vi gifte oss i folkdräkt i rådhuset i lördags. Om sex veckor blir det STORT bröllop med en "egengjord" ceremoni- där vi har tjusig bröllopsklänning, tärnor, brudmarsj, musik, diktläsning, och våra självskrivna löften till varandra. Min bror och hans syster ska förrätta ceremonin.

Detta ingår i en helghelgsfestlighet med 120 gäster på en gård i Skåne. På lördag kväll är det en stor festmiddag med allt man kan tänka sig, och dans efteråt. Vi planerar att bada i havet vid soluppgång för att avsluta det hela.

Budget för allt är ca 70,000 men då har min mamma köpt min klänning och mannens mamma köpt hans nya fina kostym.
    låter helt underbart med egengjort så!
Svar på tråden Vilka sorts bröllops finns det...? Hur gjorde NI!?