Inlägg från: Millan77 |Visa alla inlägg
  • Millan77

Mamma ställde en fråga....

Jag ska försöka göra detta kort.

Bakgrund: Jag har 2 barn i tidigare förhållande som heter mitt efternamn. mest för att OM vi skulle gift oss skulle vi tagit mitt efternamn.

Nu: Mamma frågade mig igår om mina 2 stora barn skulle ta mitt nya efternamn?

Jag har ingen aning, ska man fråga pappan först?

Mamma tyckte att dom kanske skulle känna större samhörighet med oss då?

Då ställde jag iof samma fråga tillbaka till henne, varför fick inte jag byta efternamn när hon o Olle gifte sig? Det kunde hon inte riktigt svara på o Olle (hörde honom i bakgrunden) sa att det var faktiskt min önskan när dom gifte sig.

Jag har ännu inte tagit upp detta med min M2B. Men tror inte att det e några problem.

Det blev ganska kort ;)

• Svar på tråden Mamma ställde en fråga....
  • Millan77

Nu ännu mer bakgrund: När mamma gifte om sig, så hade jag en fruktansvärd relation till min biologiska pappa. Den är det ff men jag har väl vant mig.

Jg var arg o fruktansvärt ledsen över att inte få heta det som dom jag bodde ihop med hette. Har precis pratat med mamma igen o hon har inget som helst minne av detta.

Att jag var så ledsen över detta.

Har frågat pappan till barnen o han svarade med många?????? o !!!!!!!! om dom då skulle heta Salfjord

Svarade lite försiktigt ja o att barnen kanske skulle känna större samhörighet o frågade varför han var arg, då jag tydde ? o ! som att han var det.

Jag o pappan har ibland bra komunikation men oftast känns det som om han e arg på mig.

sa också till pappan att jag inte pratat med varken barnen eller M2B om det hela o att det kan stanna här. typ.

Han har inte svarat på detta riktigt än.

• Millan77
    daniiel skrev 2013-01-09 20:00:56 följande:
    Kan inte din blivande ta ditt och barnens efternamn då?

Vi vill heta hans efternamn då jag vill byta. Jag känner ingen som helst samhörighet till det namnet jag har idag då min far bara består av pengar för mig.

Han hör aldrig av sig o bor ihop med en riktig F*****A. Jag kan inte ens vara i samma rum som kvinnan o känner inget mer än hat till allt som hon ställt till med i mitt liv.

• Millan77

Dottern e 11 o bor här, hon e hos sin pappa varannan helg, men vill knappt dit längre. Pojken e 8 o har ADHD så han e inte ett dugg mogen att ta det beslutet själv.

Förklarade lite mer ingående för ex hur jag kände mig när mamma gifte om sig o jag inte fick lov att byta.

Och att dom gärna fick ta hans efternamn eller båda våras efternamn.

Han svarade att han själv inte visste om han skulle behålla sitt efternamn utan byta till nått som han hette som ung. Vet inte ens vad han hette då....

Vet bara att han inte har så bra kontakt med sin mammma (hennes efternamn han har nu)

Så jag förstår om han vill byta.

Men han avslutade med att: det e ju ingen brådska att bestämma nått sånt. Och att dom (om dom nu inte byter alls) heter samma som min bror. Vilken dom älskar ;)

• Millan77

Måste klargöra: Jag skulle aldrig byta efternamn på barnen utan att exet gick med på det.

• Millan77

Som sagt så har jag bara tagit upp frågan o pappan förstod väl tillslut varför jag frågade. Han vet om hela min bråkig bakgrund med min pappao förstår varför jag kanske inte vill heta hans efternamn längre. (Han har aldrig varit en riktig pappa för mig utan bara pengar)

Att han (min pappa) väljer att bo tillsammans med en kvinna som har uttalat sitt hat mot mig gör ju att man tar distans.

Jag började faktiskt gråta igår när jag o mamma pratade om det hela igår. Men jag låter detta vara nu.

Tack för alla svar.

• Millan77

Jag har inte pratat med barnen om det, jag har funderat på att ha båda namnen. MEN, jag tycker att det e så "inne" att ha 2 namn nu så jag nästan kräks.

Jag har bara fört ämnet på tals med pappan till mina 2 stora barn.

Jag ser inte varför man alltid måste se redan innan man gift sig att man kanske ska skilja sig. Jag kommer att kämpa till min död för mig o min man.

Men men, jag har lämnat denna tanke åt sidan nu.

Svar på tråden Mamma ställde en fråga....