Festlokal i Åkersberga med omnejd
Hej! Vad kul med fler Åkersberga-brudar!
Jag och en kompis kunde nyligen konstatera att det konstigt nog är lite ont om festlokaler i krokarna, men om du berättar mer om vad du söker så försöker jag gärna hjälpa till.
Hur många personer blir ni? Vill ni ha ett paket med mat och allt eller vill ni kunna ta mer er mat och dryck?
Har ni hört efter med Skåvsjöholm? En superfin konferensanläggning precis vid vattnet, med riktigt bra mat. Ligger strax utanför Åkersberga, i Svinninge om du är bekant med omgivningarna.
Själva kommer vi ha festen i Vita huset, ekbacken. Där hyr man enbart festlokalen och det finns inga sovplatser vid lokalen, men om allt går enligt plan så ska de ha öppnat ett hotell mitt på torget i Åkersberga till sommaren, och då är det bara ca 10-15 min promenad från festlokalen till centrum. Den lokalen tar dock bara 60 pers så man är lite begränsad där.
Annars har ni domarudden, ett friluftsområde med egen restaurant i närheten av vattnet. Där finns övernattningsmöjligheter och man kan få riktigt bra catering. Är dock inte säker på hur många personer som får plats.