• Chicita

Hur förklarar jag hårfärgen?

Jag skulle bett att få kolla på en färgkarta hos frisören (eller flera om dom har olika märken).
    Och peka ut färgen där. Då kan man ju kanske säga att "det är en kombination av dom här två" eller "jag skulle vilja ha lite ljusare än den här, men inte så ljus som denna" osv.

Om dom inte förstår när du visar en bild så är det ju svårt att förklara.

Jag skulle kalla det för "mörk gyllenblond".
    Men jag är ju inte frisör heller. Det är bara hur jag uppfattar färgen Flört 

• Chicita

Färgproverna är ju bara hur det ska bli när du har rätt hårfärg från början för att skapa just den färgen.

Jag menade mest att du kan säga att du vill ha en sån färg, inte att dom ska använda den tuben på ditt hår.
    Om du antecknar färgkombinationen sen och det blev för mörkt eller för ljust så går det kanske att anpassa till nästa färgning. Glad 

• Chicita

Bra färg (märket alltså Flört
    Jag brukar själv alternera mellan den här och en som heter Love Apple (men som jag inte kan få fram en bild på)
     								 										Casting Crème Gloss 									 								Love Apple  645 Mörk Kopparröd
    När jag använder ett annat märke så brukar jag använda en som är lite mörkare. Så denna går jag tillbaka till när jag vill ljusa upp håret ett tag.

Den här har jag också testat (Från Loreal).
    Jag brukar försöka hitta färger som är röda, inte så mörka och med en kallare underton
     								 										Excellence Crème 									 								6,41 Dark Amber Blonde  6,41 Mörk koppar askblond 							 

Svar på tråden Hur förklarar jag hårfärgen?