• 130810

Hur stor diamant (vigselring)?

Blir lite galen på min velighet när det gäller vigselring!

Vill ha en enstensring i vitt guld, inte för stor och inte så utstående. Vill ha en rak skena så den matchar min förlovningsring, helst 3 mm. Har tittat på Schalins River Seine och gillar den modellen men det behöver absolut inte vara Schalins.
    Seine vita 0,10-1,0ct

Först var jag helt inställd på att ha en 0,25 carat diamant men sen provade jag även en med 0,50 carat och blev tveksam. Vill inte ha 0,50 tror jag för det känns lite för stort (har ganska små händer) men funderar på 0,35 eller 0,40 men det finns inga bilder på hur de ser ut. De flesta guldsmeder har inte den storleken hemma heller.

Vad skulle ni välja till denna ring? Har någon en ring som är mellan 0,25 och 0,50 och vill visa bild så skulle jag bli överlycklig! Glad 

Här är min förlovningsring:

• Svar på tråden Hur stor diamant (vigselring)?
  • GustavB

Bor du i Sthlm så kan du alltid gå förbi W.A. Bolin som ligger vid stureplan. De har nästan alltid den diamanter inne i storlek 0.5. Däremot är dom väldigt dyra (hovjuvelerare) men det är ingen som säger att du måste köpa där. Titta kan man alltid göra :)

• Annamolly

Kolla min profilsida. Jag har en 0.33 ct som jag tycker ar helt perfekt.

2013.06.22 Samos, Grekland
  • 130810

GustavB: Tack, det får jag göra! Annamolly: Det låter fint! Kommer bara till din presentation sen behöver man behörighet så jag kan inte se den tyvärr.  

• Pillan

Jag har beställt en enstensring med 0,35 ct i Göteborg (vet inte vart du bor) jag kunde testa alla möjliga storlekar i affären. Kan lägga upp en bild om några veckor när jag hämtat den om jag kommer ihåg det... Nu har jag i och för sig ganska långa fingrar.

• 130810

Pillan skrev 2013-01-15 20:00:10 följande:Jag har beställt en enstensring med 0,35 ct i Göteborg (vet inte vart du bor) jag kunde testa alla möjliga storlekar i affären. Kan lägga upp en bild om några veckor när jag hämtat den om jag kommer ihåg det... Nu har jag i och för sig ganska långa fingrar.Ja, gör gärna det! Bor i Stockholm.

• Chicita

Jag behövde hjälp angående storlek på diamanter förut och någon la upp den här bilden (gå efter millimetermåtten och inte efter hur stor bilden blir på din skärm)
    Diamant carat

Det kanske kan ge dig en fingervisning även om dom inte hade en diamant med exakt den karat du frågar efter 

• Annamolly
    130810 skrev 2013-01-15 15:42:49 följande:
    GustavB: Tack, det får jag göra! Annamolly: Det låter fint! Kommer bara till din presentation sen behöver man behörighet så jag kan inte se den tyvärr.  
    Ah, OK. Jag trodde mina installningar var att alla inoggade medlemmar kan se. Jag ser inte hur man kan andra det. Men har har du i alla fall tva bilder av min ring:

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Invincible

Min solitär är på 0,32 eller 0,36 ct. Nej, jag minns inte och orkar inte hitta värderingsintyget. :)

Skenan är 3 mm bred. Jag har fler bilder i mitt galleri - där kan du se hur hög den är i profil också. Jag sade till guldsmeden att jag ville ha den så låg som möjligt i fattningen, så den är otroligt smidigt utformad.

• Invincible

Krånglar med bilderna från min Mac... jag får hänvisa enbart till galleriet då. :D

And tonight we can truly say - Together we are invincible
Svar på tråden Hur stor diamant (vigselring)?