• 130810

Hur stor diamant (vigselring)?

Blir lite galen på min velighet när det gäller vigselring!

Vill ha en enstensring i vitt guld, inte för stor och inte så utstående. Vill ha en rak skena så den matchar min förlovningsring, helst 3 mm. Har tittat på Schalins River Seine och gillar den modellen men det behöver absolut inte vara Schalins.
    Seine vita 0,10-1,0ct

Först var jag helt inställd på att ha en 0,25 carat diamant men sen provade jag även en med 0,50 carat och blev tveksam. Vill inte ha 0,50 tror jag för det känns lite för stort (har ganska små händer) men funderar på 0,35 eller 0,40 men det finns inga bilder på hur de ser ut. De flesta guldsmeder har inte den storleken hemma heller.

Vad skulle ni välja till denna ring? Har någon en ring som är mellan 0,25 och 0,50 och vill visa bild så skulle jag bli överlycklig! Glad 

Här är min förlovningsring:

• Svar på tråden Hur stor diamant (vigselring)?
  • bride to be 2012

Jag valde att ha 0.40 ct på vigselring, tycker det känns lagom stort.
    Den storleken passar nog till din typ av förlovningsring också, fast sånt där är ju alltid en smaksak...

Min förlovningsring är från Schalin (Mountain serien, Everest), vigselring från Jarl Sandin, "For you".
    Skenorna är lite olika men jag tycker inte det stör, trivs jättebra med dessa ringar.
    Var osäker på om jag skulle tycka att ringen stack ut mycket, men just denna modellen är inte så hög så har aldrig stört mig på det.
  • kinchy

Jag har en ring i platina med en solitär diamant på. Ringen smalnar av vid diamanten som är 1,25 carat. Tycker den passar perfekt, även om jag inte brukar ha så mycket smycken annars. Dock var jag tvungen att rusa till nagelsalongen för manikyr för att få händer som matchade den fina ringen! :)

• Molly bus

Här kommer en bild på mina ringar!

Förlovningsringen en Classic från Smycka och vigselringen en Bellatrix 0,30 ct från Stjärnringen.

Valde en klassisk stilren kombination och en sten storlek som inte är i vägen när man ska göra något.

• kitkät

Min förlovningsring har en diamant på 0,30 ct. Skenan är halvkupad, 3 mm bred och 1,7 mm hög!
    Den är egen designad, men inspirerad av Schalins Seine från början! 

• 130810

Nu är min ring färdig! Det blev en 0,36 carat diamant och jag älskar den! Den är ganska låg också. Längtar så till augusti och tittar på den hela tiden. 

• 130810

Vad små bilderna blev, man ser ju inget. Provar igen,

• TheD

Miin mittsten är 0.20 och de sex sidostenarna 0.02. Nu har jag ingen bild men det glittrar fint på fingret :)

• BlivandeBruden

Jag har en diamantring i vitt guld med en river diamant som är 0,27 eller 0,28. Ringen har jag fått av mamma och den är för liten för mig. Vad tycker ni, är det nån idé att göra den större och ha som vigselring? Eller är diamanten för liten för det?

• Loanne
    BlivandeBruden skrev 2013-03-16 19:53:06 följande:
    Jag har en diamantring i vitt guld med en river diamant som är 0,27 eller 0,28. Ringen har jag fått av mamma och den är för liten för mig. Vad tycker ni, är det nån idé att göra den större och ha som vigselring? Eller är diamanten för liten för det?
    Jag tycker absolut inte att stenen är för liten, men det är förstås bara du som kan avgöra!
  • Hoffsennanen Tottoplex

Hur är kvaliten på asscher diamant och cushion? Tycker det är jättesvårt med diamant storlek!

• rock brud

Min enstensring är 0.18 och de små är 0,07 ( tror jag) Har ingen aning som vilken slipning de har:D

• BlivandeBruden

Jättefina ringar! Men varför har du 3? Jag blev nyfiken

• BlivandeBruden

Då kanske min ring jag fått av mamma är helt ok att ha som vigselring då :) tack för svar

• Lilla My 76

Här är mina ringar,enstensringen är på 0,20 men kommer att byta ut den stenen till en 0,25:)
  • BlivandeBruden

Wow vilka snygga ringar! Varför vill du byta ut den mot större? Vad ska du göra med den diamanten du redan har då? Är det 3 ringar du har på dig?

• Lilla My 76
    BlivandeBruden skrev 2013-03-22 05:16:30 följande:
    Wow vilka snygga ringar! Varför vill du byta ut den mot större? Vad ska du göra med den diamanten du redan har då? Är det 3 ringar du har på dig?
    Tack!:) därför att jag vill ha den lite större diamanten på ringen och den andra diamanten har jag som ett hängsmycke:) Ja det är 3 st ringar,dom sitter inte "ihop" utan är 3 lösa ringar.
Svar på tråden Hur stor diamant (vigselring)?