• 130810

Hur stor diamant (vigselring)?

Blir lite galen på min velighet när det gäller vigselring!

Vill ha en enstensring i vitt guld, inte för stor och inte så utstående. Vill ha en rak skena så den matchar min förlovningsring, helst 3 mm. Har tittat på Schalins River Seine och gillar den modellen men det behöver absolut inte vara Schalins.
    Seine vita 0,10-1,0ct

Först var jag helt inställd på att ha en 0,25 carat diamant men sen provade jag även en med 0,50 carat och blev tveksam. Vill inte ha 0,50 tror jag för det känns lite för stort (har ganska små händer) men funderar på 0,35 eller 0,40 men det finns inga bilder på hur de ser ut. De flesta guldsmeder har inte den storleken hemma heller.

Vad skulle ni välja till denna ring? Har någon en ring som är mellan 0,25 och 0,50 och vill visa bild så skulle jag bli överlycklig! Glad 

Här är min förlovningsring:

• Svar på tråden Hur stor diamant (vigselring)?
  • Jullet

Det känns lagom. Den slår inte i men glittrar ändå mycket! Lycka till med ringköpet!

• FruForsmark

0,35 på första ringen. Minns inte storleken på de små. Tycker det bästa är att gå till en juvelerare och göra ringen, då anpassas den efter dina önskemål och du kan välja storlek på sten. I mitt fall ville jag inte att stenen skulle stå ut för mycket och att klorna skulle vara i vitt guld för att "smälta in" i stenen.
  • MeaJ

Ett litet tips....

Schalins seine har inte rak skena som du vill ha, utan den är rundad i kanterna.
    Jag kommer att ha Schalins seine 0.25 som vigselring (längtar så tills jag får bära den), men beställde den med en rak skena så den skulle passa med min andra ring som har rak skena, Schalins nimbus.

Sommarbrud 2013
  • Lillywan

Lustigt, min förlovningsring är river Seine i platina med 0,5 karat och min vigselring är din förlovningsring så vår kombination blir precis lika, Jag har riktigt små händer och 0,5 karat på 3mm skenan är perfekt, går nästan kant i kant och ser fint och proportionerligt ut.

• Amandizzen

Jag har precis beställt min vigselring, det är en enstensring ring som är 3mm bred med en sten på 0,28

• MissAdelaide

Är det en briljant (rund diamant) du ska ha ? Det skiljer ju en del på måtten på diamanterna beroende på vad det är för slags diamant/ slipning / djup m.m.

Jag har precis beställt en lite ovanligare diamant (en radiant) en River på 0.32. Känner mig lycklig !

Lycka till med valet

• JoJ

Ser ut som att du tänkt dig något liknande som jag har. Min sten är 0,62 (om jag inte minns fel, kan vara 0,64). Jag är super nöjd med mina ringar, tycker stenen är precis lagom.

• Molly bus

Jag är så nöjd med mina ringar och valde en sten på 0,30 eftersom jag inte har så långa fingrar. När jag bär handskar på vintern får jag vrida på ringen lite åt sidan innan jag drar på mig dem. Lycka till!

• Molly bus

Hoppas bilden kommer med denna gång!

• SZ2013

Min är exakt 0,5 ct. Vi köpte våra ringar (designade själva och fick dem gjorda) på Kaplans och är supernöjda! Nu ska jag bara komma på hur min vigselring ska se ut också
Svar på tråden Hur stor diamant (vigselring)?