Inlägg från: Fröken Finemang |Visa alla inlägg
  • Fröken Finemang

hembygdsgårdar och priser

Jag undrar vad ni, i små städer eller lite större betalar för hyra fre- söndag när ni hyr en hembygdsgård som festlokal?

Vi bor i en ort med ca 12-15000 invånare å betalar 2600 för helgen.
    Det känns dyrt... porslin å bord o stolar ingår. 

Vad betalar ni? please tell me =) så jag kanske kan pressa priset lite ;) 

• Svar på tråden hembygdsgårdar och priser
  • Fröken Finemang
    Hannis23 skrev 2013-01-17 21:57:36 följande:
    Har för mig att vi bor i samma stora stad i Värmland? :) Vi hyr en ganska stor hembygdsgård i utkanten av stan för 1000 kr fre-sön (+500 om vi vill ha en extra av stugorna förutom den stora lokalen) och hyr porslin för 5 kr kuvert. :)
    utflyttad karlstadbo så det kan stämma, numer huserar jag i forshaga haha,å hembygdsgåreden här är ganska stor å det verkar som att det är ett helt okej pris, men jag tycker fortfarande att det inte är "billigt" ihi
    mvh hon med tajt budget... vart kommer ni husera?

ALLA: tack för alla svar! kul att se variationer och att det är relativt lika ändå 
  • Fröken Finemang
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-17 23:40:24 följande:

Tyckte vi också. Hade i alla fall städning och sängkläder ingått i hyran och att de hade haft porslin så hade vi nog övervägt att hyra det men inte med alla de extra kostnaderna :(

Och stället är väldigt populärt så de kommer ju inte sänka priserna så länge det håller i sig.

Så nu blir festen i byns folketshus istället som kostar 3000kr och där ingår städning och finns porslin till 100gäster :) samt ett stort kök så det går att laga mat där, men nu kommer vi inte göra det då vi vill ha catering.

de lät mycket bättre det!
    synd dock att drömmar går i kras pga svindyra priser! 
  • Fröken Finemang
    Hannis23 skrev 2013-01-18 09:19:48 följande:
    Träfotere heter det, ligger vid Ängebäck (där man plockar jordgubbar) :)
    jo där har man ju varit å firat ynår nån gång hehe, på träfotere alltså.. 

tycker ff att de är dyrt där vi ska va men men hahaha,
    vi har iaf gångavstånd hem å soarar in på hotellet så vikanske kan dra på bröllopsresa sista veckan i augusti istället =) 
Svar på tråden hembygdsgårdar och priser