Inlägg från: a ring on my finger |Visa alla inlägg
  • a ring on my finger

Min far vill föra fram mej till altaret....

Ofta finns det någon form av symbol bakom allt men jag tycker man ska göra vad som känns bäst och inte analysera sönder allt.Nästan alla bröllop vi varit på senaste året har haft brudöverlämning. I mina ögon mycket mer stämningsfullt, speciellt i de fall där brudparen inte alls sett varandra uppklädda innan cermonin. Då står mannen längst fram och ser sin brud komma vilket i alla fallen slutat i positiva tårar då paret sett varandra. 

• a ring on my finger

På alla de bröllop vi varit på där det varit brudöverlämning har det aldrig varit någon, gammal som ung, som ifrågasatt. Och bland dessa brudar finns där flera kvinnorättskämpar.Men visst får man vara beredd på att någon vill lägga sig i, men det gäller ALLT´, och då kan det vara bra att vara förberedd med ett svar om hur man själv ser på det.Bara för att det en gång i tiden hade ewn viss symbolik så behöver det inte bytyda att traditionen kan komma tillbaka med en helt ny symbolik.   

• a ring on my finger

Fast jag personligen tycker det är löjligt om man ska fundera över vad folk tycker om det ena och det andra oavsett om de säger eller inte.Jag är snart gift med en arab...tänk om jag skulle bry mig om vad både den ena och den andra tycker om detta.Man får ju ytgå ifrån vad man själv tycker att det symboliserar och som jag skrev innan så kan det vara bra att veta varför man själv vill göra så om man skulle behöva svara på obekväma frågor.   

Svar på tråden Min far vill föra fram mej till altaret....