jenniferochaugust skrev 2013-03-12 10:22:42 följande:
Bara för att man inte säger något så betyder det inte att man tycker att det är ok!
Jag ska på ett bröllop i sommar där bruden har valt brudöverlämning och jag tycker verkligen att det är obehagligt. Jag påpekar inte detta för henne, för det är hennes dag och hennes val. Generellt så tycker jag inte att folk ska lägga sig i andras vigslar och bröllopsfester. MEN jag kan inte rå för att jag får dålig smak i munnen av detta... Som någon tidigare skrev så har min pappa ingenting med mitt val av man eller vårt val att gifta oss att göra. Jag är en självständig kvinna, jämställd med mannen jag valt att gifta mig med. Jag behöve inte bli överlämnad, jag är fullt kapabel till att gå själv. När man vet vad som ligger bakom brudöverlämningen så kan jag inte för mitt liv förstå varför man skulle vilja föra vidare den "traditionen".
Men trots att jag känner ganska starkt inför detta så kan man inte som gäst lägga sig i hur brudparet vill ha det. Jag kommer att sitta där och bita mig i tungan under själva brudöverlämningen, men säkert bli rörd och glad ändå till slut :)
Håller med här, har varit på bröllop med överläm ning (också där jag vetat om det i förväg) och jag får fruktansvärt dålig smak i munnen och sänkt respekt för de inblandade. Det betyder ju inte att jag ställer mig i kyrkan och säger det, eller stormar ut eller nåt annat offentligt markerande av det. Men valet är för mig helt obegripligt och jag tycker inte det är fint utan snarare både sunkigt, smaklöst och ogenomtänkt. Därmed inte sagt att alla måste lyssna på det, anser man sig ha sina skäl och kan övertyga prästen, tja. Man får ha dålig smak.
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Men tro inte att alla som tiger samtycker.